Ajankohtaista
DigiFinlandin vuosikertomus ja vastuullisuusraportti 2022 on julkaistu
DigiFinlandin vuosikertomus ja vastuullisuusraportti 2022 on julkaistu. Kokonaisuudessa kerrotaan keskeisimmät tiedot yhtiön toiminnasta vuonna 2022 sekä raportoidaan yhtiön vastuullisuudesta. Raportti kattaa taloudellisen, sosiaalisen ja ympäristövastuun
Polis-verkkoalusta mahdollistaa vuorovaikutteisen ja kehittyvän dialogin
Polis-verkkoalustan tavoitteena on vastata kansalaisten toiveeseen helposta, mutta vaikuttavasta tavasta osallistua. Polis-verkkoalusta mahdollistaa vuorovaikutteisen, kehittyvän ja elävän dialogin, jonka avulla voidaan päästä kohti yhteisymmärrystä kiistanalaisissakin aihealueissa.
Päivystysapu 116117 on 1,7 miljoonan puhelun palvelu
Vuonna 2022 Päivystysapu 116117 -palveluun saapui yli 1,7 miljoonaa puhelua. Jos puhelut jakautuisivat tasaisesti vuoden jokaiselle tunnille, niitä tulisi liki 200. Näin ei kuitenkaan ole,
Omasuuntima-palvelua kehitetään asiakkaiden kanssa
Asiakaspalaute ja siihen reagoiminen ovat Omasuuntima-palvelun kehittämisen pohjana. Yhteiskehittämiseen osallistuneilta asiakkailta kysyttiin asiakaspalautetta vuoden 2022 lopulla. Palaute oli positiivista ja kehityksen tueksi saatiin hyviä konkreettisia kehitysideoita.
Helpperin kehittäminen etenee – ensimmäiset pilotit käynnistyvät ennen kesää
DigiFinlandin kehittämä Sähköinen perhekeskus on asiointikanava hyvinvointialueiden perhekeskustoiminnalle. Sähköisen perhekeskuksen nuorten osuuden nimeksi tulee Helpperi. Se on verkkopalvelu, joka kokoaa nuorille suunnatun luotettavan tiedon, tuen ja palvelut yhdeksi kokonaisuudeksi.
Blogi: Kilpailu osaajista
Strategisesti tärkeimmällä osa-alueellamme olemme osa kovaa kisaa. Tuossa kilpailussa tavoitteiden on oltava kirkkaita, peruskunnon kestävä ja kunnon huipussaan viikosta toiseen. Joukkuehengen eteen on tehtävä töitä
Osallistu ammattilaisen yhteisen käyttöliittymän kehittämiseen
DigiFinlandin Ammattilaisen yhteinen käyttöliittymä -kehittämisprojektissa luodaan käyttöliittymäprototyyppi selainpohjaisesta sote-ammattilaisen yhteisestä käyttöliittymästä. Sen avulla ammattilainen pääsee kertakirjautumisella käyttämään DigiFinlandin alueiden käytössä olevia palveluita. Käyttöliittymäprototyyppi keskittyy tässä
Blogi: Onko huolella hinta?
Digitalisointi nähdään ratkaisuna muutoksessa olevalla sote-sektorilla. Helpotusta toivotaan erityisen kipeästi paheneviin resurssihaasteisiin. Ratkaisuja pohtiessa eteen tulee kysymys: Miten voimme olla varmoja siitä, että digitaaliset asiointipolut
Tiedonhallinta-palveluiden asiakasfoorumi 19.4.
DigiFinland järjestää 19.4.2023 klo 9–11 Tiedonhallintapalveluiden asiakasfoorumin, jossa käsitellään sähköiseen arkistointiin ja integraatioihin liittyviä ajankohtaisia asioita. Foorumi on suunnattu alueiden sähköisen arkistoinnin yhteyshenkilöille ja tietojärjestelmien
AuroraAI-hanke loi pohjaa ihmiskeskeiselle tietojohtamiselle avoimella mallinnuksella
DigiFinlandin AuroraAI-hanke päättyi vuoden 2022 lopussa. DigiFinlandin AuroraAI-hanke oli osa valtiovarainministeriön vuosina 2020–2022 koordinoimaa AuroraAI-tekoälyohjelmaa. Yhteistyössä toteutetut referenssitoteutukset ovat olleet tärkeitä hankkeen onnistumisen kannalta. Esimerkiksi huolehtivat nuoret -kokeilu toteutettiin Tampereella. DigiFinland julkaisi AuroraAI-hankkeessa tuotettujen AuroraAI-käyttöliittymäratkaisujen lähdekoodin.
DigiFinlandin Sähköinen arkistointi tarjoaa tukea sotetietojen arkistointiin
Sähköinen arkistointi -palvelu tukee asiakasorganisaatioita vanhojen sote-tietojen asianmukaisessa ja tietoturvallisessa arkistoinnissa. Arkistointipalvelua voidaan hyödyntää koko arkistointiprosessiin eli suunnittelusta arkistoon tallennukseen. Palvelua voidaan myös käyttää vain
Cirrus-hanke etenee keskusteluihin tietosuojakysymyksistä
Pilvipalveluiden tietosuojan kehittämishanke Cirrus on siirtynyt vuoropuhelu- ja neuvotteluvaiheeseen. 27.1.2023 järjestettiin Kick off -etätilaisuus hankkeen sidosryhmille. Tilaisuudessa keskusteltiin hankkeen etenemisestä vuoropuhelu- ja neuvotteluvaiheeseen. Cirrus-hanke käynnistyi