Ajankohtaista
DigiFinlandin integraatiopalvelu tarjoaa ratkaisuja tiedonsiirron automatisointiin omistaja-asiakkaille
Vaatimukset tiedonhallinnan ja integraatiopalveluiden kustannustehokkaaseen järjestämiseen kasvavat jatkuvasti. DigiFinland tarjoaa hyvinvointialueille integraatiopalvelua tiedonhallinnan tarpeisiin. Integraatiopalvelu edistää olemassa olevan tiedon käyttöä ja vähentää saman tiedon syöttämistä useampaan järjestelmään.
Kartoitus kuntien tekniseltä toimialalta:
digiteknologiat ja -aineistot hyödyllisiä, lisätukea kaivataan
DigiFinland toteutti maalis-huhtikuussa 2023 kuntien kaavoituksen ja rakennusluvituksen työntekijöiden digivalmiuskyselyn, johon tuli vastauksia puolesta Manner-Suomen kunnista. Tulosten mukaan kunnissa on suuri digipotentiaali, sillä työntekijät suhtautuvat
Blogi: Suomalainen terveydenhuolto tarvitsee yhteistyötä
Suomalaisen terveydenhuollon kriisi ei ole voinut jäädä keneltäkään huomaamatta. Hoitojonot kasvavat, terveydenhuoltohenkilöstö kuormittuu suureksi kasvaneen taakan alla ja henkilöstöä ei ole riittävästi hoitamaan potilaita. Lisäksi
DigiFinlandin vuosikertomus ja vastuullisuusraportti 2022 on julkaistu
DigiFinlandin vuosikertomus ja vastuullisuusraportti 2022 on julkaistu. Kokonaisuudessa kerrotaan keskeisimmät tiedot yhtiön toiminnasta vuonna 2022 sekä raportoidaan yhtiön vastuullisuudesta. Raportti kattaa taloudellisen, sosiaalisen ja ympäristövastuun
Polis-verkkoalusta mahdollistaa vuorovaikutteisen ja kehittyvän dialogin
Polis-verkkoalustan tavoitteena on vastata kansalaisten toiveeseen helposta, mutta vaikuttavasta tavasta osallistua. Polis-verkkoalusta mahdollistaa vuorovaikutteisen, kehittyvän ja elävän dialogin, jonka avulla voidaan päästä kohti yhteisymmärrystä kiistanalaisissakin aihealueissa.
Päivystysapu 116117 on 1,7 miljoonan puhelun palvelu
Vuonna 2022 Päivystysapu 116117 -palveluun saapui yli 1,7 miljoonaa puhelua. Jos puhelut jakautuisivat tasaisesti vuoden jokaiselle tunnille, niitä tulisi liki 200. Näin ei kuitenkaan ole,
Omasuuntima-palvelua kehitetään asiakkaiden kanssa
Asiakaspalaute ja siihen reagoiminen ovat Omasuuntima-palvelun kehittämisen pohjana. Yhteiskehittämiseen osallistuneilta asiakkailta kysyttiin asiakaspalautetta vuoden 2022 lopulla. Palaute oli positiivista ja kehityksen tueksi saatiin hyviä konkreettisia kehitysideoita.
Helpperin kehittäminen etenee – ensimmäiset pilotit käynnistyvät ennen kesää
DigiFinlandin kehittämä Sähköinen perhekeskus on asiointikanava hyvinvointialueiden perhekeskustoiminnalle. Sähköisen perhekeskuksen nuorten osuuden nimeksi tulee Helpperi. Se on verkkopalvelu, joka kokoaa nuorille suunnatun luotettavan tiedon, tuen ja palvelut yhdeksi kokonaisuudeksi.
Blogi: Kilpailu osaajista
Strategisesti tärkeimmällä osa-alueellamme olemme osa kovaa kisaa. Tuossa kilpailussa tavoitteiden on oltava kirkkaita, peruskunnon kestävä ja kunnon huipussaan viikosta toiseen. Joukkuehengen eteen on tehtävä töitä
Osallistu ammattilaisen yhteisen käyttöliittymän kehittämiseen
DigiFinlandin Ammattilaisen yhteinen käyttöliittymä -kehittämisprojektissa luodaan käyttöliittymäprototyyppi selainpohjaisesta sote-ammattilaisen yhteisestä käyttöliittymästä. Sen avulla ammattilainen pääsee kertakirjautumisella käyttämään DigiFinlandin alueiden käytössä olevia palveluita. Käyttöliittymäprototyyppi keskittyy tässä
Blogi: Onko huolella hinta?
Digitalisointi nähdään ratkaisuna muutoksessa olevalla sote-sektorilla. Helpotusta toivotaan erityisen kipeästi paheneviin resurssihaasteisiin. Ratkaisuja pohtiessa eteen tulee kysymys: Miten voimme olla varmoja siitä, että digitaaliset asiointipolut
Tiedonhallinta-palveluiden asiakasfoorumi 19.4.
DigiFinland järjestää 19.4.2023 klo 9–11 Tiedonhallintapalveluiden asiakasfoorumin, jossa käsitellään sähköiseen arkistointiin ja integraatioihin liittyviä ajankohtaisia asioita. Foorumi on suunnattu alueiden sähköisen arkistoinnin yhteyshenkilöille ja tietojärjestelmien