Asiakkaan tiedot
Kun asukas on täyttänyt Omaolossa kyselyn, josta muodostuu asiointi, häntä voidaan kutsua asiakkaaksi. Tässä vaiheessa muodostuu hoitosuhde ammattilaiseen, joka tarkastelee asiakkaan tietoja ja ohjaa hänet tarkoituksenmukaisen avun piiriin.
Pääset katsomaan asiakkaan asiointi sivulta hänen yhteystietojaan: nimen, sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron. Yhteystietojen lisäksi voit tarkistaa, onko asiakas ottanut sähköposti- ja tekstiviesti-ilmoitukset käyttöön palvelussa ja antanut luvan puhelinnumeron käyttöön Omaolon asioinnissa. Tämä lupa tarvitaan, jotta voit olla puhelimitse tai tekstiviestitse yhteydessä asiakkaaseen.
Paina Valikko-painiketta ja valitse ”Asiakkaan tiedot”:
Asiakkaan antamat suostumukset
Sähköposti- ja tekstiviesti-ilmoitusten vastaanottaminen näytetään punainen/vihreä-värikoodilla ja tekstillä Ei käytössä vs. Käytössä. Omaolosta voidaan lähettää asiakkaalle ilmoitus seuraavista toiminnoista:
- ammattilainen on lisännyt viestin
- ammattilainen on lisännyt toimintaohjeen
- ammattilainen on lisännyt tehtävän
- ammattilainen on lisännyt valmennuksen
- ammattilainen on ehdottanut hoidon päättämistä. Jos asiakas ei halua päättää hoitoa, hänen tulee lähettää viesti ammattilaiselle 72 tunnin kuluessa Omaolossa
- ammattilainen on hylännyt ehdotuksen hoidon päättämisestä.
Tunnistautuneen asiakkaan täytyy lisätä puhelinnumeronsa Omaoloon, kun hän lähettää oirearvion, palveluarvion tai omatoimisen terveystarkastuksen tulokset ammattilaiselle. Asiakas voi kuitenkin kieltää yhteydenoton puhelimitse. Asiakkaan puhelinnumeron käyttölupa soittoon ja tekstiviestiyhteydenottoon näytetään punainen/vihreä-värikoodilla seuraavasti:
Numeron käyttölupa | Selite |
Vihreä: Käytössä | Tunnistautunut käyttäjä: Käyttölupa annettu. |
Punainen: Ei käytössä | Tunnistautunut käyttäjä: Ei käyttölupaa. Anonyymi käyttäjä: Puhelinnumeroa ei ole annettu. |
Jos asiakas poistaa Omaolon käytön vaatimat suostumukset ja päättää Omaolon käytön, samalla päättyy puhelinnumeron käyttölupa. Ammattilainen ei saa tämän jälkeen soittaa asiakkaalle, jos ainoa lupa soittoon on ollut Omaolossa.
Huom.! Versiosta 3.2.6 lähtien asiakas voi lähettää ainoastaan tiettyjä määräaikaistarkastuksen esitietolomakkeita ilman vahvaa tunnistautumista. Jos työjonolla on aikaisemmin anonyymisti lähetettyjä oire- ja palveluarvioita, huomioi, että asiakkaalla ei ole pääsyä asioinnin sivulle esim. lukemaan viestejä tai hyväksymään ehdottamaasi asioinnin sulkemista. Tarkista asiakkaan tiedot ja ole asiakkaaseen yhteydessä tämän ilmoittamalla yhteydenottotavalla.
Lyhyesti:
- Pääset katsomaan asiakkaan asiointi sivulta hänen yhteystietojaan: nimen, sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron.
- Yhteystietojen lisäksi voit tarkistaa, onko asiakas ottanut sähköposti- ja tekstiviesti-ilmoitukset käyttöön palvelussa ja antanut luvan puhelinnumeron käyttöön Omaolon asioinnissa. Tämä lupa tarvitaan, jotta voit olla puhelimitse tai tekstiviestitse yhteydessä asiakkaaseen.
- Jos asiakas poistaa Omaolon käytön vaatimat suostumukset ja päättää Omaolon käytön, samalla päättyy puhelinnumeron käyttölupa. Ammattilainen ei saa tämän jälkeen soittaa asiakkaalle, jos ainoa lupa soittoon on ollut Omaolossa.