Siirry sisältöön

DigiFinland

Omaolo.help

  • fi
  • sv
  • en
‹ Takaisin DigiFinland.fi
Etusivu  /  2.2. Työjono  /  Tehtävän käsittely työjonossa  /  Tehtävän siirto
  • Etusivu
  • Verkkokoulutus
    • 1. Yleistä Omaolosta
      • 1.1. Mikä Omaolo on
        • Omaolon käyttötarkoitus
        • Omaoloon liittyvät varoitukset
        • Tuetut käyttöympäristöt
      • 1.2. Sanasto
      • 1.3. Omaolon hyödyt
      • 1.4. Miten Omaolo vaikuttaa sinun työhösi?
        • Terveydenhuollossa
        • Sosiaalihuollossa
      • 1.5. Mitä kertoa Omaolosta asukkaalle?
      • 1.6. Ohjeita digivuorovaikutukseen
      • 1.7. Kirjautuminen
    • 2. Oirearviot
      • 2.1. Oirearvio
        • Kiireellisyysluokka
        • Oirearvio asukkaan näkökulmasta
        • Oirearviot lääkinnällisenä laitteena
      • 2.2. Työjono
        • Ryhmän työjono
        • Tehtävän käsittely työjonossa
          • Valikko
          • Ota tehtävä
          • Avaa tehtävä
          • Tehtävän siirto
          • Muuta kiireellisyysluokkaa
          • Merkitse keskeneräiseksi
        • Tehtävän hakeminen työjonosta
        • Työpöytäintegraatio
      • 2.3. Asiointi
        • Asioinnin luominen
        • Asioinnin muokkaaminen
        • Viestintä asiakkaan kanssa
        • Asiakkaan tiedot
        • Muut avoimet asioinnit
        • Ammattilaisen tiivistelmä
      • 2.4. Ajanvaraus
      • 2.5. Ilmoitukset
      • 2.6. Kirjaaminen
      • 2.7. Hoidon päättäminen
      • 2.8. Kirjaudu ulos
      • 2.9. Testaa ja harjoittele
    • 3. Koronavirustaudin oirearvio
      • 3.1. Koronavirustaudin (COVID-19) oirearvio
        • Kiireellisyysluokka
        • COVID-19 -oirearvio asukkaan näkökulmasta
      • 3.2. Vaikutukset terveydenhuollon ammattilaisten työhön
      • 3.3. Koronavirustaudin oirearvion erityispiirteet
      • 3.4. Pikaohje
      • 3.5. Puolesta asiointi Omaolossa
    • 4. Hyvinvoinnin kokonaisuudet
      • 4.1. Hyvinvoinnin palvelut
        • Mitä hyvinvoinnin kokonaisuudet tarkoittavat sinun työssäsi?
      • 4.2. Määräaikaistarkastuksen esitietolomake
        • Kutsun luominen
        • Kyselyn tulokset
        • Lähetetyt kutsut
      • 4.3. Terveystarkastus
      • 4.4. Hyvinvointitarkastus
        • Lisää hyvinvointitarkastus
        • Asioinnin tarkastelu ja muokkaaminen
      • 4.5. Hyvinvointivalmennukset
        • Lisää valmennus
      • 4.6. Pitkäaikaissairauksien seuranta
        • Lisää verenpaineen seuranta
        • Seurantatietojen tarkistaminen
    • 5. Koronavilkku
      • 5.1. Mikä Koronavilkku on?
        • Koronavilkku asukkaan näkökulmasta
      • 5.2. Altistumisilmoituksen saaneiden ohjaus ja neuvonta
        • Altistumisilmoituksen saaneiden testaaminen
      • 5.3. Tunnistautuminen Omaoloon
      • 5.4. Avauskoodi
        • Avauskoodin luominen ja lähettäminen tekstiviestillä
        • Avauskoodin luominen ja ilmoittaminen muulla tavalla
        • Avauskoodin antamisen kirjaaminen potilastietojärjestelmään
      • 5.5. Ongelmatilanteet ja käytön tuki
    • 6. Tietoturva ja tietosuoja
      • 6.1. Tietojen tallentaminen Omaolossa
      • 6.2. Tietosuoja-asetuksen mukaiset velvoitteet
      • 6.3. Rekisterit ja vastuut Omaolossa
      • 6.4. Ammattilaisen käyttöoikeudet
      • 6.5. Valvonta
      • 6.6. Tietoturva
  • UKK
  • Sivuston ohje
  • Ota yhteyttä

Tehtävän siirto

Lukuaika: 4 minuuttia | Tulosta

Voit siirtää tehtävän omasta työjonosta tai ryhmän työjonosta toiselle ammattilaiselle tai toiseen työjonoon oman organisaatiosi sisällä. Ryhmän työjonossa tehtäviä voi siirtää vapaista ja varatuista tehtävistä. Tehtävän tila vaikuttaa siihen, voitko siirtää tehtävää toiselle ammattilaiselle tai työjonolle. Voit siirtää tehtäviä, joiden tila on jokin seuraavista:

  • aktiivinen
  • merkitty keskeneräiseksi
  • ammattilainen ehdottanut hoidon päättämistä.

Siirrossa tulee huomioida seuraavat asiat:

  1. Uusi työjono kuuluu saman organisaation alle kuin työjono, josta tehtävää ollaan siirtämässä.
  2. Jos tehtävä on alkuperäisellä työjonolla ammattilaisen vastuulla, tulee sille määritellä siirrettäessä työjonon lisäksi myös vastuuhenkilö uudella työjonolla.
  3. Vapaan tehtävän voi siirtää uudelle työjonolle ilman vastuuhenkilön määrittämistä.
  4. Tehtävän siirron yhteydessä tulee ottaa yhteyttä henkilöön/organisaatioon, jolle tehtävä siirretään, jotta voidaan varmistua siitä, että tehtävä tulee käsitellyksi.
  5. Tehtävän siirto ei vaikuta tehtävän tilaan, vaan se pysyy samana toiselle ammattilaiselle siirrettäessä. Huomioi tila, kun haet tehtävää tilan mukaan Hae näkyviin -valikosta.
  6. Tehtäviä voidaan siirtää vain ammattilaisille, jotka ovat määritelty aktiiviseksi. Jos olet siirtämässä tehtävää ammattilaiselle, jonka käyttöoikeus on sulkeutumassa kahden viikon sisällä, saat ilmoituksen käyttöoikeuden päättymisestä. Siirto voidaan kuitenkin tehdä.
  7. Jos siirrät tehtävän toiseen työjonoon, ja jos tehtävässä on avoin ajanvarausoikeus, ajanvarausoikeus sulkeutuu. Tarkista ennen siirtämistä, onko tehtävässä avoin ajanvarausoikeus, ja kommentoi tässä tapauksessa ennen siirtoa asiakkaalle, kuinka hänen on toimittava siirron jälkeen.
  8. Jo tehdyt ajanvaraukset eivät poistu siirron yhteydessä.
  9. Siirto ei vaikuta tehtävän kiireellisyysluokkaan. 
  10. Siirto on mahdollista tehdä sekä työjonolla että asioinnin sivulla.

Työjonossa siirto tehdään tehtävän oikeassa reunassa olevasta Valikko-painikkeesta valitsemalla joko Siirrä (siirto saman työjonon sisällä) tai Siirrä toiseen työjonoon (siirto toiseen työjonoon). Asioinnin sivulla siirto tehdään painamalla Valikko-painiketta ja valitsemalla Siirrä tai Siirrä toiseen työjonoon

1. Siirrä

Siirrä -toiminto auttaa silloin, kun tehtävä on tarkoituksenmukaista siirtää toiselle ammattilaiselle samassa työjonossa.

  1. Valitse ensin ammattilainen, jolle haluat siirtää tehtävän.
  2. Kirjoita tämän jälkeen kommenttikenttään selite tehtävän siirrolle. Selite tekstikenttään ei voi lisätä HTML-koodia.
  3. Paina Siirrä-painiketta.

Älä siirrä tehtäviä ilman selitettä, koska toisen ammattilaisen voi olla vaikea selvittää, miksi tehtävä on siirretty hänen työjonolleen ja mitä hänen tulisi tehdä. Tämän lisäksi sinun tulee olla yhteydessä ammattilaiseen ja varmistaa, että hän on tietoinen siirrosta ja pystyy käsittelemään tehtävän sen kiireellisyyden mukaisessa ajassa!

HUOM.! Tehtäviä voi siirtää myös ryhmän työjonon Varatut-välilehden tehtävistä silloin, jos vastuuhenkilö ei voi hoitaa tehtäviä loppuun esimerkiksi äkillisen poissaolon vuoksi.

2. Siirrä toiseen työjonoon

Siirrä toiseen työjonoon -painikkeen kautta voit myös siirtää tehtäviä toiselle työjonolle saman organisaation sisällä. Tämän toiminnon valitessasi saat ensin muistutteen, jossa muistutetaan tarkistamaan, onko tehtävässä avoin ajanvarausoikeus:

Tämän jälkeen avautuu ikkuna, jossa:

  1. Valitse organisaatio hakukentästä. Voit rajata hakutuloksia kirjoittamalla hakusanan hakukenttään.
  2. Valitse työjono pudotusvalikosta.
  3. Valitse siirtotapa; siirrä toiselle ammattilaiselle tai vapaaksi työjonolle.
    • Siirto toiselle ammattilaiselle:
      • Valitse ammattilainen kirjoittamalla tämän nimi hakukenttään.
      • Kirjoita vapaamuotoinen selite aina siirron perusteeksi. Et voi lisätä tekstikenttään HTML-koodia.
    • Siirto vapaaksi työjonolle; ammattilaista ei valita. Huom.! Varattua tehtävää ei voi siirtää vapaaksi työjonolle.
  4. Paina lopuksi Lähetä-painiketta.

Jos valitset työjonon ja ammattilaisen, mutta haluat vielä vaihtaa valinnan, tyhjennä ammattilaisen nimi kentästä ennen työjonon uudelleen valintaa.

Lyhyesti:

  • Siirrä -toiminto siirtää tehtävän toiselle ammattilaiselle samassa työjonossa.
  • Siirrä toiseen työjonoon -toiminto siirtää tehtävän toiseen työjonoon saman organisaation sisällä.
  • Laita aina selite siirrolle ja ota yhteyttä nimettyyn vastuuhenkilöön, jotta hän on tietoinen siirrosta ja sen syystä.
  • Toiseen työjonoon siirrettäessä avoin ajanvarausoikeus sulkeutuu. Kommentoi asukkaalle, kuinka hänen tulee toimia siirron jälkeen.
  • Vastaanottaja hyväksyy siirron.
‹ Avaa tehtävä
Muuta kiireellisyysluokkaa ›

Omaolo.help

Omaolo.help on ammattilaisten sähköinen koulutusalusta, joka avulla Omaolon tuki ja käyttöohjeet ovat käytössäsi 24/7.

Hyödyllisiä linkkejä

DigiFinland Oy
Omaolo
Terveysportti
Kustannus Oy Duodecim
THL

Anna palautetta

Voit antaa palautetta yhteydenottolomakkeen kautta.

  • Tietosuoja