Siirry sisältöön

DigiFinland

Omaolo.help
  • sv
  • en
‹ Takaisin DigiFinland.fi
Etusivu  /  2.2. Työjono  /  Tehtävän käsittely työjonossa  /  Ota tehtävä
Ohita sivuvalikko ja siirry sisältöön
  • Etusivu
  • Verkkokoulutus
    • 1. Yleistä Omaolosta
      • 1.1. Mikä Omaolo on
        • Omaolon käyttötarkoitus
        • Omaolon käyttäjäryhmät
        • Omaoloon liittyvät varoitukset
        • Tuetut käyttöympäristöt
      • 1.2. Sanasto
      • 1.3. Omaolon hyödyt
      • 1.4. Miten Omaolo vaikuttaa sinun työhösi?
        • Terveydenhuollossa
        • Sosiaalihuollossa
      • 1.5. Mitä kertoa Omaolosta asukkaalle?
      • 1.6. Ohjeita digivuorovaikutukseen
      • 1.7. Kirjautuminen
    • 2. Oirearviot
      • 2.1. Oirearvio
        • Kiireellisyysluokka
        • Oirearvio asukkaan näkökulmasta
        • Oirearviot lääkinnällisenä laitteena
      • 2.2. Työjono
        • Ryhmän työjono
        • Käytöstä poistuva työjono
        • Tehtävän käsittely työjonossa
          • Valikko
          • Ota tehtävä
          • Avaa tehtävä
          • Tehtävän siirto
          • Muuta kiireellisyysluokkaa
          • Merkitse keskeneräiseksi
        • Tehtävän suodattaminen työjonosta
        • Työpöytäintegraatio
      • 2.3. Asiointi
        • Asioinnin luominen
        • Asioinnin muokkaaminen
        • Viestintä asiakkaan kanssa
        • Asiakkaan tiedot
        • Muut avoimet asioinnit
        • Ammattilaisen tiivistelmä
      • 2.4. Ajanvaraus
      • 2.5. Ilmoitukset
      • 2.6. Kirjaaminen
      • 2.7. Hoidon päättäminen
      • 2.8. Kirjaudu ulos
    • 3. Koronavirustaudin oirearvio
      • 3.1. Koronavirustaudin (COVID-19) oirearvio
        • Kiireellisyysluokka
        • COVID-19 -oirearvio asukkaan näkökulmasta
      • 3.2. Vaikutukset terveydenhuollon ammattilaisten työhön
      • 3.3. Koronavirustaudin oirearvion erityispiirteet
      • 3.4. Pikaohje
      • 3.5. Puolesta asiointi Omaolossa
    • 4. Hyvinvoinnin kokonaisuudet
      • 4.1. Hyvinvoinnin palvelut
        • Mitä hyvinvoinnin kokonaisuudet tarkoittavat sinun työssäsi?
      • 4.2. Määräaikaistarkastuksen esitietolomake
        • Kutsun luominen
        • Kutsuun tulleet vastaukset
        • Lähetetyt kutsut
        • Kutsun poistaminen
      • 4.3. Terveystarkastus
      • 4.4. Hyvinvointitarkastus
        • Lisää hyvinvointitarkastus
        • Asioinnin tarkastelu ja muokkaaminen
      • 4.5. Hyvinvointivalmennukset
        • Lisää valmennus
      • 4.6. Pitkäaikaissairauksien seuranta
        • Lisää verenpaineen seuranta
        • Seurantatietojen tarkistaminen
    • 5. Palveluarviot
      • 5.1. Palveluarvio
    • 6. Tietoturva ja tietosuoja
      • 6.1. Tietojen tallentaminen Omaolossa
      • 6.2. Tietosuoja-asetuksen mukaiset velvoitteet
      • 6.3. Rekisterit ja vastuut Omaolossa
      • 6.4. Ammattilaisen käyttöoikeudet
      • 6.5. Valvonta
      • 6.6. Tietoturva
    • 7. Testaa ja harjoittele
      • 7.1 Testaamisen ohjeet
      • 7.2 Kirjautuminen testiympäristöön
      • 7.3 Harjoitustehtävät
        • Tehtävä 1: Oirearviot
        • Tehtävä 2: Palveluarviot
        • Tehtävä 3: Hyvinvointitarkastus
        • Tehtävä 4: Määräaikaistarkastuksen esitietolomake
    • 8. Dreambroker -kanava
  • UKK
  • Sivuston ohje
  • Ota yhteyttä

Ota tehtävä

Lukuaika: 3 minuuttia | Tulosta

Kun uusi tehtävä saapuu työjonolle, sille ei ole nimetty vastuuhenkilöä. On tärkeää, että jokaiselle tehtävälle nimetään vastuuhenkilö, joka huolehtii tehtävän hoitamisesta ja asukkaalle vastaamisesta annetun palvelulupauksen ja tehtävän kiireellisyysluokan mukaisesti.

1. Tehtävän, joille ei ole työjonossa määritelty vastuuhenkilöä, voi ottaa vastuulleen painamalla Ota tehtävä -painiketta. Tämän jälkeen tehtävä näkyy sekä omalla työjonollasi että ryhmän työjonolla varatuissa tehtävissä. Voit ottaa tehtävän itsellesi sekä työjonossa että asioinnin sivulla:

Ota tehtävä työjonolla

2. Tämän jälkeen tehtävä siirtyy omaan työjonoon. Otettuasi tehtävän, valitse Oma työjono -välilehti. Pääset tarkastelemaan asukkaan asiointia painamalla tehtävän riviä.

Tehtävän ottamisen jälkeen, tarkista mahdolliset asiakkaan lähettämät viestit asioinnin Viestit-osiosta. Asiakas on voinut lisätä viestin ammattilaiselle lähettämäänsä oirearvioon, palveluarvioon tai terveystarkastukseen, vaikka se ei vielä olisi ammattilaisen käsiteltävänä.

Omaan työjonoon tulevat näkyviin myös toisten ammattilaisten sinulle siirtämät tehtävät.

Omassa työjonossa olevista tehtävistä näet samat tiedot kuin ryhmän työjonossa. Vastuuhenkilönä lukee nyt sinun nimesi. Jos tehtävän käsittely on kesken, voit merkitä sen keskeneräiseksi joko työjononäkymässä tehtävärivin valikon kautta tai asiointinäkymän valikosta.

Mikäli asukkaan hoitoprosessi on kokonaisuudessaan valmis, eikä hänellä ole avoimia ajanvarauksia tai käynnissä olevia valmennuksia, voit myös päättää hoidon ja sulkea asioinnin. Muista kuitenkin tarkistaa aina ensin, ettei asukkaalla ole avoimia tai keskeneräisiä asioita asioinnilla. Lähetä asukkaalle aina viesti ennen asioinnin sulkemista, jossa kerrot lyhyesti asioinnin sulkemisen syyn ja annat tarvittavat toimintaohjeet.


Lyhyesti:

  • Vapaat tehtävät voi ottaa itselleen painamalla Ota tehtävä -painiketta työjono- tai asiointinäkymässä.
  • Tehtävä siirtyy Omaan työjonoon ja sinusta tulee tehtävän vastuuhenkilö. Tehtävä näkyy myös ryhmän työjonolla varatuissa tehtävissä. Muista tarkistaa mahdolliset asiakkaan lähettämät viestit.
  • Omaan työjonoon tulevat myös muilta ammattilaisilta siirretyt tehtävät.
  • Käsittele Oman työjonon tehtävät loppuun, siirrä ne toiselle ammattilaiselle tai toiseen työjonoon jatkokäsittelyä varten tai ehdota hoidon päättämistä.
  • Älä sulje asiointia kommentoimatta asukkaalle sulkemisen syytä. Varmista, että asukkaalla on tarvittavat toimintaohjeet.
‹ Valikko
Avaa tehtävä ›

Omaolo.help

Omaolo.help on ammattilaisten sähköinen koulutusalusta, joka avulla Omaolon tuki ja käyttöohjeet ovat käytössäsi 24/7.

Hyödyllisiä linkkejä

DigiFinland Oy
Omaolo
Terveysportti
Kustannus Oy Duodecim
THL

Anna palautetta

Voit antaa palautetta yhteydenottolomakkeen kautta.

  • Tietosuoja
Siirry takaisin päävalikkoon