Ota tehtävä
Kun uusi tehtävä saapuu työjonolle, sille ei ole nimetty vastuuhenkilöä. On tärkeää, että jokaiselle tehtävälle nimetään vastuuhenkilö, joka huolehtii tehtävän hoitamisesta ja asukkaalle vastaamisesta annetun palvelulupauksen ja tehtävän kiireellisyysluokan mukaisesti.
1. Tehtävän, joille ei ole työjonossa määritelty vastuuhenkilöä, voi ottaa vastuulleen painamalla Ota tehtävä -painiketta. Tämän jälkeen tehtävä näkyy sekä omalla työjonollasi että ryhmän työjonolla varatuissa tehtävissä. Voit ottaa tehtävän itsellesi sekä työjonossa että asioinnin sivulla:


2. Tämän jälkeen tehtävä siirtyy omaan työjonoon. Otettuasi tehtävän, valitse Oma työjono -välilehti. Pääset tarkastelemaan asukkaan asiointia painamalla tehtävän riviä.

Tehtävän ottamisen jälkeen, tarkista mahdolliset asiakkaan lähettämät viestit asioinnin Viestit-osiosta. Asiakas on voinut lisätä viestin ammattilaiselle lähettämäänsä oirearvioon, palveluarvioon tai terveystarkastukseen, vaikka se ei vielä olisi ammattilaisen käsiteltävänä.
Omaan työjonoon tulevat näkyviin myös toisten ammattilaisten sinulle siirtämät tehtävät.
Omassa työjonossa olevista tehtävistä näet samat tiedot kuin ryhmän työjonossa. Vastuuhenkilönä lukee nyt sinun nimesi. Jos tehtävän käsittely on kesken, voit merkitä sen keskeneräiseksi joko työjononäkymässä tehtävärivin valikon kautta tai asiointinäkymän valikosta.
Mikäli asukkaan hoitoprosessi on kokonaisuudessaan valmis, eikä hänellä ole avoimia ajanvarauksia tai käynnissä olevia valmennuksia, voit myös päättää hoidon ja sulkea asioinnin. Muista kuitenkin tarkistaa aina ensin, ettei asukkaalla ole avoimia tai keskeneräisiä asioita asioinnilla. Lähetä asukkaalle aina viesti ennen asioinnin sulkemista, jossa kerrot lyhyesti asioinnin sulkemisen syyn ja annat tarvittavat toimintaohjeet.
Lyhyesti:
- Vapaat tehtävät voi ottaa itselleen painamalla Ota tehtävä -painiketta työjono- tai asiointinäkymässä.
- Tehtävä siirtyy Omaan työjonoon ja sinusta tulee tehtävän vastuuhenkilö. Tehtävä näkyy myös ryhmän työjonolla varatuissa tehtävissä. Muista tarkistaa mahdolliset asiakkaan lähettämät viestit.
- Omaan työjonoon tulevat myös muilta ammattilaisilta siirretyt tehtävät.
- Käsittele Oman työjonon tehtävät loppuun, siirrä ne toiselle ammattilaiselle tai toiseen työjonoon jatkokäsittelyä varten tai ehdota hoidon päättämistä.
- Älä sulje asiointia kommentoimatta asukkaalle sulkemisen syytä. Varmista, että asukkaalla on tarvittavat toimintaohjeet.