Siirry sisältöön

DigiFinland

Omaolo.help
  • sv
  • en
‹ Takaisin DigiFinland.fi
Etusivu  /  2.2. Työjono  /  Tehtävän käsittely työjonossa  /  Avaa tehtävä
Ohita sivuvalikko ja siirry sisältöön
  • Etusivu
  • Verkkokoulutus
    • 1. Yleistä Omaolosta
      • 1.1. Mikä Omaolo on
        • Omaolon käyttötarkoitus
        • Omaolon käyttäjäryhmät
        • Omaoloon liittyvät varoitukset
        • Tuetut käyttöympäristöt
      • 1.2. Sanasto
      • 1.3. Omaolon hyödyt
      • 1.4. Miten Omaolo vaikuttaa sinun työhösi?
        • Terveydenhuollossa
        • Sosiaalihuollossa
      • 1.5. Mitä kertoa Omaolosta asukkaalle?
      • 1.6. Ohjeita digivuorovaikutukseen
      • 1.7. Kirjautuminen
    • 2. Oirearviot
      • 2.1. Oirearvio
        • Kiireellisyysluokka
        • Oirearvio asukkaan näkökulmasta
        • Oirearviot lääkinnällisenä laitteena
      • 2.2. Työjono
        • Ryhmän työjono
        • Käytöstä poistuva työjono
        • Tehtävän käsittely työjonossa
          • Valikko
          • Ota tehtävä
          • Avaa tehtävä
          • Tehtävän siirto
          • Muuta kiireellisyysluokkaa
          • Merkitse keskeneräiseksi
        • Tehtävän suodattaminen työjonosta
        • Työpöytäintegraatio
      • 2.3. Asiointi
        • Asioinnin luominen
        • Asioinnin muokkaaminen
        • Viestintä asiakkaan kanssa
        • Asiakkaan tiedot
        • Muut avoimet asioinnit
        • Ammattilaisen tiivistelmä
      • 2.4. Ajanvaraus
      • 2.5. Ilmoitukset
      • 2.6. Kirjaaminen
      • 2.7. Hoidon päättäminen
      • 2.8. Kirjaudu ulos
    • 3. Koronavirustaudin oirearvio
      • 3.1. Koronavirustaudin (COVID-19) oirearvio
        • Kiireellisyysluokka
        • COVID-19 -oirearvio asukkaan näkökulmasta
      • 3.2. Vaikutukset terveydenhuollon ammattilaisten työhön
      • 3.3. Koronavirustaudin oirearvion erityispiirteet
      • 3.4. Pikaohje
      • 3.5. Puolesta asiointi Omaolossa
    • 4. Hyvinvoinnin kokonaisuudet
      • 4.1. Hyvinvoinnin palvelut
        • Mitä hyvinvoinnin kokonaisuudet tarkoittavat sinun työssäsi?
      • 4.2. Määräaikaistarkastuksen esitietolomake
        • Kutsun luominen
        • Kutsuun tulleet vastaukset
        • Lähetetyt kutsut
        • Kutsun poistaminen
      • 4.3. Terveystarkastus
      • 4.4. Hyvinvointitarkastus
        • Lisää hyvinvointitarkastus
        • Asioinnin tarkastelu ja muokkaaminen
      • 4.5. Hyvinvointivalmennukset
        • Lisää valmennus
      • 4.6. Pitkäaikaissairauksien seuranta
        • Lisää verenpaineen seuranta
        • Seurantatietojen tarkistaminen
    • 5. Palveluarviot
      • 5.1. Palveluarvio
    • 6. Tietoturva ja tietosuoja
      • 6.1. Tietojen tallentaminen Omaolossa
      • 6.2. Tietosuoja-asetuksen mukaiset velvoitteet
      • 6.3. Rekisterit ja vastuut Omaolossa
      • 6.4. Ammattilaisen käyttöoikeudet
      • 6.5. Valvonta
      • 6.6. Tietoturva
    • 7. Testaa ja harjoittele
      • 7.1 Testaamisen ohjeet
      • 7.2 Kirjautuminen testiympäristöön
      • 7.3 Harjoitustehtävät
        • Tehtävä 1: Oirearviot
        • Tehtävä 2: Palveluarviot
        • Tehtävä 3: Hyvinvointitarkastus
        • Tehtävä 4: Määräaikaistarkastuksen esitietolomake
    • 8. Dreambroker -kanava
  • UKK
  • Sivuston ohje
  • Ota yhteyttä

Avaa tehtävä

Lukuaika: 3 minuuttia | Tulosta

Painamalla valitsemasi tehtävän nimeä työjonolla, saat asukkaan asiointinäkymän auki. Tähän näkymään on koottu kaikki asukkaan kyseiseen oirearvioon liittyvät tiedot ja toiminnot.

Asiakkaan asiointi näkymä

Asiointi -näkymässä näet vasemmalla valikon, jonka otsikkoja painamalla saat kyseisen osion auki tarkastelua ja toimia varten:

1) Yhteenveto näyttää asukkaan vastaukset ja alueen jatkosuosituksen. Näet näkymässä asukkaan saaman toimintasuosituksen ja alueen jatkosuosituksen (paikallinen palveluohjaus). Jos kyseisessä oirearviossa on käytössä ammattilaisen tiivistelmä, näet sen myös tällä sivulla asukkaan vastausten jälkeen Tulokset -otsikon alla. Tiivistelmä ei ole käytössä kaikissa palveluissa. Asukas ei näe ammattilaisen tiivistelmää.

2) Ajanvaraukset-osio (ei kuvassa) näyttää asiakkaan tulevat, jo tehdyt ajanvaraukset sekä avoimet ajanvarausoikeudet, esimerkiksi hyvinvointitarkastuksen tulosten läpikäyntiä varten.

3) Tavoite -osioon voi lisätä asiointiin liittyvän tavoitteen. Tavoite on vapaata tekstiä ja se on usein pitkän aikavälin tavoite. Asioinnissa määritellään tavoite sanallisessa muodossa, asiakkaan kanssa yhdessä, asiakkaan omin sanoin. Määriteltyjä tavoitteita ei voi poistaa.

4) Tehtävät-osioon voit lisätä asiakkaalle tehtäviä. Tehtävä voi olla esim. vapaamuotoinen toimintaohje asukkaalle tai pyyntö täyttää oirearviokysely. Voit myös määritellä tehtävälle aloitus- ja lopetusajan, jonka puitteissa asukkaan tulisi tehtävä suorittaa.

5) Valmennukset-osiossa näet asukkaan aloittamat valmennukset, mikäli asiointiin liittyy valmennuksia. Voit myös lisätä asiakkaalle valmennuksen ja seurata valmennusten edistymistä.

6) Viestit -välilehdellä voit viestiä asukkaan kanssa turvallisesti ja antaa esimerkiksi lisäohjeita. Kirjoita viestisi avautuvaan tekstikenttään. Viestin maksimipituus on 1000 merkkiä ja näet kuluvan merkkimäärän viestikentän alareunassa. Kun viestisi on valmis, paina Lähetä -painiketta.

7) Päätä hoito -välilehdellä voit päättää hoidon heti tai ehdottaa asukkaalle hoidon päättämistä. Kun olet ehdottanut sulkemista, hoito päättyy kun asiakas hyväksyy ehdotuksen tai ei vastaa 72 tunnin kuluessa. Älä päätä asukkaan hoitoa ennen kuin olet lähettänyt hänelle viestin ja kertonut syyn hoidon päättämiselle. Varmista lisäksi, että asukkaalla on selkeät toimintaohjeet, miten hänen tulee toimia hoidon päättämisen jälkeen.

Lisäksi asioinnin oikeassa yläkulmassa on Valikko-painike, jonka avulla voit kopioida asioinnin tekstiksi potilastietojärjestelmään, tarkastella asiakkaan tietoja, merkitä tehtävän keskeneräiseksi (poistuu oman työjonon oletusnäkymästä), siirtää tehtävän toiselle ammattilaiselle tai toiseen työjonoon.

Lyhyesti:

  • Painamalla tehtävän otsikkoa työjonossa, saat asukkaan asioinnin auki.
  • Asioinnin eri osiot näkyvät vasemmalla:
    • Yhteenveto
    • Tavoite
    • Ajanvaraukset
    • Tehtävät
    • Valmennukset
    • Viestit
    • Päätä hoito.
  • Oikealta löydät Valikko-painikkeen, jonka kautta voit kopioida asioinnin tekstiksi, tarkastella asiakkaan tietoja, merkitä tehtävän keskeneräiseksi, siirtää sen toiselle ammattilaiselle tai toiseen työjonoon.
‹ Ota tehtävä
Tehtävän siirto ›

Omaolo.help

Omaolo.help on ammattilaisten sähköinen koulutusalusta, joka avulla Omaolon tuki ja käyttöohjeet ovat käytössäsi 24/7.

Hyödyllisiä linkkejä

DigiFinland Oy
Omaolo
Terveysportti
Kustannus Oy Duodecim
THL

Anna palautetta

Voit antaa palautetta yhteydenottolomakkeen kautta.

  • Tietosuoja
Siirry takaisin päävalikkoon