Siirry sisältöön

DigiFinland

Omaolo.help
  • sv
  • en
‹ Takaisin DigiFinland.fi
Etusivu  /  2. Oirearviot  /  2.2. Työjono  /  Tehtävän suodattaminen työjonosta
Ohita sivuvalikko ja siirry sisältöön
  • Etusivu
  • Verkkokoulutus
    • 1. Yleistä Omaolosta
      • 1.1. Mikä Omaolo on
        • Omaolon käyttötarkoitus
        • Omaolon käyttäjäryhmät
        • Omaoloon liittyvät varoitukset
        • Tuetut käyttöympäristöt
      • 1.2. Sanasto
      • 1.3. Omaolon hyödyt
      • 1.4. Miten Omaolo vaikuttaa sinun työhösi?
        • Terveydenhuollossa
        • Sosiaalihuollossa
      • 1.5. Mitä kertoa Omaolosta asukkaalle?
      • 1.6. Ohjeita digivuorovaikutukseen
      • 1.7. Kirjautuminen
    • 2. Oirearviot
      • 2.1. Oirearvio
        • Kiireellisyysluokka
        • Oirearvio asukkaan näkökulmasta
        • Oirearviot lääkinnällisenä laitteena
      • 2.2. Työjono
        • Ryhmän työjono
        • Käytöstä poistuva työjono
        • Tehtävän käsittely työjonossa
          • Valikko
          • Ota tehtävä
          • Avaa tehtävä
          • Tehtävän siirto
          • Muuta kiireellisyysluokkaa
          • Merkitse keskeneräiseksi
        • Tehtävän suodattaminen työjonosta
        • Työpöytäintegraatio
      • 2.3. Asiointi
        • Asioinnin luominen
        • Asioinnin muokkaaminen
        • Viestintä asiakkaan kanssa
        • Asiakkaan tiedot
        • Muut avoimet asioinnit
        • Ammattilaisen tiivistelmä
      • 2.4. Ajanvaraus
      • 2.5. Ilmoitukset
      • 2.6. Kirjaaminen
      • 2.7. Hoidon päättäminen
      • 2.8. Kirjaudu ulos
    • 3. Koronavirustaudin oirearvio
      • 3.1. Koronavirustaudin (COVID-19) oirearvio
        • Kiireellisyysluokka
        • COVID-19 -oirearvio asukkaan näkökulmasta
      • 3.2. Vaikutukset terveydenhuollon ammattilaisten työhön
      • 3.3. Koronavirustaudin oirearvion erityispiirteet
      • 3.4. Pikaohje
      • 3.5. Puolesta asiointi Omaolossa
    • 4. Hyvinvoinnin kokonaisuudet
      • 4.1. Hyvinvoinnin palvelut
        • Mitä hyvinvoinnin kokonaisuudet tarkoittavat sinun työssäsi?
      • 4.2. Määräaikaistarkastuksen esitietolomake
        • Kutsun luominen
        • Kutsuun tulleet vastaukset
        • Lähetetyt kutsut
        • Kutsun poistaminen
      • 4.3. Terveystarkastus
      • 4.4. Hyvinvointitarkastus
        • Lisää hyvinvointitarkastus
        • Asioinnin tarkastelu ja muokkaaminen
      • 4.5. Hyvinvointivalmennukset
        • Lisää valmennus
      • 4.6. Pitkäaikaissairauksien seuranta
        • Lisää verenpaineen seuranta
        • Seurantatietojen tarkistaminen
    • 5. Palveluarviot
      • 5.1. Palveluarvio
    • 6. Tietoturva ja tietosuoja
      • 6.1. Tietojen tallentaminen Omaolossa
      • 6.2. Tietosuoja-asetuksen mukaiset velvoitteet
      • 6.3. Rekisterit ja vastuut Omaolossa
      • 6.4. Ammattilaisen käyttöoikeudet
      • 6.5. Valvonta
      • 6.6. Tietoturva
    • 7. Testaa ja harjoittele
      • 7.1 Testaamisen ohjeet
      • 7.2 Kirjautuminen testiympäristöön
      • 7.3 Harjoitustehtävät
        • Tehtävä 1: Oirearviot
        • Tehtävä 2: Palveluarviot
        • Tehtävä 3: Hyvinvointitarkastus
        • Tehtävä 4: Määräaikaistarkastuksen esitietolomake
    • 8. Dreambroker -kanava
  • UKK
  • Sivuston ohje
  • Ota yhteyttä

Tehtävän suodattaminen työjonosta

Lukuaika: 8 minuuttia | Tulosta

  • Ryhmän työjono
  • Käytöstä poistuva työjono
  • Tehtävän käsittely työjonossa
  • Tehtävän suodattaminen työjonosta
  • Työpöytäintegraatio

Työjonoilla näytetään oletussuodattimen mukaiset tehtävät.

Oletustila työjonolla on käsittelyssä

Halutessasi voit rajata työjonolla näytettäviä tehtäviä käyttämällä seuraavia suodattimia:

  • tehtävän kiireellisyys
  • tehtävän saapumispäivämäärä
  • tehtävän aihe
  • asiakkaan henkilötunnus
  • tehtävän vastuuhenkilö (ryhmän työjonolla varatuissa tehtävissä)
  • tehtävän tila
  • kutsun tunniste (vain määräaikaistarkastusten työtilassa)
  • lapsen / oppilaan henkilötunnus (vain määräaikaistarkastusten työtilassa).

Voit käyttää samanaikaisesti useita suodattimia.

Näin suodatat tehtäviä:

  1. Lisää haluamasi suodattimet suodatinvalikosta.
  2. Käynnistä haku painamalla Suodata-painiketta.
    • Jos haluat perua tekemäsi muutokset suodattimiin, paina Peruuta muutokset-painiketta. Peruutus palauttaa aiemman haun.

Suodatuksen jälkeen hakukenttä on korostettu sinisellä värillä. Jos olet valinnut yhden vaihtoehdon, se näytetään suoraan hakukentässä. Jos olet valinnut useita vaihtoehtoja, hakukentässä näytetään valitsemiesi vaihtoehtojen määrä.

TÄRKEÄÄ! Jos käytät suodattimia, muista poistaa lisäämäsi suodattimet, jotta oletussuodatin palautuu.

Voit poistaa kerralla kaikki suodattimet valitsemalla työjononäkymässä Poista suodattimet. Toiminto on näkyvissä vain, kun suodattimia on käytössä.

Poista suodattimet

Voit poistaa yksittäisen suodattimen rastista hakukentästä. Voit poistaa Tila-suodattimen myös valitsemalla oletustilan Käsittelyssä.

Lisäämäsi suodattimet pysyvät käytössä, kun vaihdat työjonoa tai kun siirryt asioinnin sivulta takaisin työjonolle Takaisin työjonolle -linkistä. Kaikki suodattimet poistuvat käytöstä, kun siirryt asioinnin sivulta takaisin työjonolle sivun yläpalkin Työjono-linkistä tai Omaolo-logosta. Jos suodatinvalikon vaihtoehtojen latauksessa tapahtuu virhe, sinulle näytetään virheilmoitus. Virhetilanteessa yritä hakea vaihtoehdot uudelleen.

Jos suodatinvalikon vaihtoehtojen latauksessa tapahtuu virhe, sinulle näytetään virheilmoitus. Virhetilanteessa yritä hakea vaihtoehdot uudelleen.

1. Suodata kiireellisyyden mukaan

Voit suodattaa tehtäviä kiireellisyyden mukaan, jolloin työjonolla näytetään vain valitun kiireellisyyden mukaiset tehtävät. Voit valita Kiireellisyys-suodatinvalikosta yhden kiireellisyyden kerrallaan. Suodatin on käytettävissä omalla työjonolla ja ryhmän työjonoilla.


Valitse kiireellisyyttä ilmaiseva prioriteettikoodi pudotusvalikosta Kiireellisyys-sarakkeen kohdalla. Valitun kiireellisyyden prioriteettikoodi tulee näkyviin hakukenttään.

Lisää muita suodattimia tai käynnistä haku painamalla Suodata -painiketta.

Suodata kiireellisyyden mukaan

Poista lisäämäsi suodatin rastista hakukentässä tai valitse Poista suodattimet, jotka poistaa käytöstä kaikki suodattimet.

2. Suodata päivämäärän mukaan

Voit suodattaa tehtäviä saapumispäivän mukaan, jolloin työjonolla näytetään ainoastaan annetun päivämäärävälin sisällä saapuneet tehtävät tai ammattilaisen luomat asioinnit. Suodatin on käytettävissä omalla työjonolla ja ryhmän työjonolla.


Huom.! Jos suodatat tehtäviä päivämäärän mukaan, niin huolehdi, että suodatin ei jää päälle ja kaikki tehtävät tulevat käsiteltyä kiireellisyyden mukaisessa ajassa.


  1. Avaa päivämäärähaku painamalla hakukenttää Saapunut-sarakkeen kohdalla.
  2. Valitse kalenterista ensin ”mistä”-päivämäärä.
  3. Valitse sitten ”mihin”-päivämäärä. Et voi valita tulevaisuudessa olevaa päivämäärää. Valinnan jälkeen päivämääräväli näkyy hakukentässä. Haettu päivämääräväli korostetaan kalenterissa sinisellä värillä.
  4. Lisää muita suodattimia tai käynnistä haku painamalla Suodata-painiketta.

Poista lisäämäsi suodatin rastista hakukentässä tai valitse Poista suodattimet, joka poistaa käytöstä kaikki suodattimet.

3. Suodata aiheen mukaan

Voit suodattaa tehtäviä aiheen mukaan, jolloin työjonolla näytetään vain valitun aiheen mukaiset tehtävät. Voit valita Aihe-suodatinvalikosta useita aihevalintoja. Suodatin on käytettävissä omalla työjonolla ja ryhmän työjonoilla. Aihehaussa ”Suunnitelma” hakee tehtävät, jotka ammattilainen on luonut tyhjän hoitosuunnitelman pohjalle.

  1. Valitse aihe(et) pudotusvalikosta Aihe-sarakkeen kohdalla.
  2. Sulje valikko painamalla hiirellä valikon ulkopuolella. Lisää muita suodattimia tai käynnistä haku painamalla Suodata-painiketta.
Suodata aiheen mukaan

Aihehaussa ”Asiointi” hakee tehtävät, jotka ammattilainen on luonut tyhjän hoitosuunnitelman pohjalle.

Poista lisäämäsi suodatin rastista hakukentässä tai valitse Poista suodattimet, joka poistaa käytöstä kaikki suodattimet.

4. Suodata henkilötunnuksen mukaan

Voit suodattaa tehtäviä asiakkaan henkilötunnuksella, jolloin työjonolla näytetään vain valitun asiakkaan asioinnit. Potilasturvallisuus- ja tietosuojasyistä voit hakea asiakasta vain henkilötunnuksella, et nimen mukaan. Voit suodattaa yhdellä henkilötunnuksella kerrallaan. Suodatin on käytettävissä omalla työjonolla ja ryhmän työjonoilla.

  1. Kirjoita henkilötunnus hakukenttään Asiakas-sarakkeen kohdalla. Haun mukainen henkilötunnus tulee valittavaksi. Jos henkilötunnuksella ei löydy yhtään asiointia, näytetään teksti ”Ei hakutuloksia”.
  2. Valitse henkilötunnus. Tarvittaessa lisää muita suodattimia tai käynnistä haku painamalla Suodata-painiketta.

Jos asiakas on lähettänyt asioinnin, esimerkiksi määräaikaistarkastuksen esitietolomakkeen, ilman vahvaa tunnistautumista, asioinnin otsikkokentän alapuolella näytetään huomautus ”Vahva tunnistautuminen puuttuu. Henkilötunnusta ei pystytä varmentamaan. Varmista asiakkaan tunnistaminen organisaatiosi hyväksymällä tavalla, ennen kuin siirrät tietoja Omaolosta potilastietojärjestelmään.

Huomautus vahva tunnistautuminen puuttuu

Saat näkyviin asiakkaan kaikki asioinnit (myös menneet), kun suodatat tehtäviä henkilötunnuksen lisäksi tilan mukaan ja valitset Tila-suodatinvalikosta ”Kaikki”. Kaikkien asiointien suodatus toimii omalla työjonollasi ja ryhmän työjonolla varatuissa tehtävissä. Huomaa, että ryhmän työjonolla saat näkyviin sekä oman työjonosi tehtävät että muiden ammattilaisten vastuulla olevat tehtävät.

Poista lisäämäsi suodatin rastista hakukentässä tai valitse Poista suodattimet, joka poistaa käytöstä kaikki suodattimet.

5. Suodata vastuuhenkilön mukaan

Voit suodattaa tehtäviä vastuuhenkilön mukaan, jolloin työjonolla näytetään valitun henkilön vastuulla olevat tehtävät. Voit suodattaa yhdellä vastuuhenkilöllä kerrallaan. Suodatin on käytettävissä ryhmän työjonolla Varatut tehtävät -osiossa.

  1. Kirjoita vastuuhenkilön nimi hakukenttään Vastuuhenkilö-sarakkeen kohdalla. Voit hakea henkilöä etu- tai sukunimellä. Haun mukainen henkilö tulee valittavaksi. Jos nimellä ei löydy yhtään asiointia, näytetään teksti ”Ei hakutuloksia”.
  2. Valitse henkilö. Lisää muita suodattimia tai käynnistä haku painamalla Suodata -painiketta..
Suodata vastuuhenkilön mukaan

Poista lisäämäsi suodatin rastista hakukentässä tai valitse Poista suodattimet, joka poistaa käytöstä kaikki suodattimet.

6. Suodata tehtävän tilan mukaan

Voit suodattaa tehtäviä sen tilan mukaan, jolloin työjonolla näytetään valitun tilan mukaiset tehtävät. Suodatin on käytettävissä omalla työjonolla ja ryhmän työjonolla Varatut tehtävät -osiossa. Vapaiden tehtävien työjonolla kaikkien tehtävien tila on ”Vapaa”.

Suodatinta tilan mukaan ei voi tyhjentää kokonaan, vaan jokin Tila-valinta on aina valittuna. Jos mitään rajausta ei haluta tehdä, valitaan oletustila Käsittelyssä. Tila-suodatinvalikon valinnat ovat erilaiset ryhmän työjonolla ja omalla työjonolla. Valinnat ja niihin sisältyvät tilat on koottu seuraaviin taulukoihin:

6.1 Ryhmän työjono

Tilan -suodattimen valintaValintaan sisältyvät tilat
Käsittelyssä (oletustila)Tehtävä otettu; Tehtävä otettu ja merkitty keskeneräiseksi; Ammattilainen on ehdottanut sulkemista; Ammattilainen ehdottanut hoidon päättämistä ja merkitty keskeneräiseksi; Asiakas on ehdottanut sulkemista.
Piilota keskeneräisetTehtävä otettu; Ammattilainen ehdottanut hoidon päättämistä; Asiakas ehdottanut hoidon päättämistä.
Suljetut ja lopetetut tehtävätTehtävä suljettu; Asiakas lopettanut Omaolon käytön.
KaikkiKaikki tehtävät/asioinnit, myös suljetut. Suositus: Haun rajaamiseksi valitse Kaikki-tilan lisäksi joku toinen suodatin, esim. asiakkaan henkilötunnus.

6.2 Oma työjono

Tila -suodattimen valintaValintaan sisältyvät tilat
Käsittelyssä (oletustila)Tehtävä otettu; Tehtävä otettu ja merkitty keskeneräiseksi; Ammattilainen ehdottanut hoidon päättämistä; Ammattilainen ehdottanut hoidon päättämistä ja merkitty keskeneräiseksi; Asiakas ehdottanut hoidon päättämistä.
Piilota keskeneräisetTehtävä otettu; Ammattilainen ehdottanut hoidon päättämistä; Asiakas ehdottanut hoidon päättämistä.
Keskeneräiseksi merkitytTehtävä otettu ja merkitty keskeneräiseksi; Ammattilainen ehdottanut hoidon päättämistä ja merkitty keskeneräiseksi.
Ehdotettu hoidon päättämistäAmmattilainen ehdottanut hoidon päättämistä; Ammattilainen ehdottanut hoidon päättämistä ja merkitty keskeneräiseksi; Asiakas ehdottanut hoidon päättämistä.
Suljetut ja lopetetut tehtävätTehtävä suljettu; Asiakas on lopettanut Omaolon käytön.
KaikkiKaikki oman työjonon tehtävät/asioinnit, myös suljetut. Suositus: Haun rajaamiseksi valitse Kaikki-tilan lisäksi joku toinen suodatin, esim. asiakkaan henkilötunnus.

Jos haluat suodattaa työjonolle muita kuin oletussuodattimen mukaisia tehtäviä,

  1. Valitse tila pudotusvalikosta Tila-sarakkeen kohdalla. Tila-suodattimen valinta tulee näkyviin hakukenttään.
  2. Voit lisätä muita suodattimia tai käynnistää haun painamalla Suodata-painiketta.
Suodata tilan mukaan ryhmän työjonolla

Poista lisäämäsi suodatin rastista hakukentästä tai valitse oletustila Käsittelyssä. Jos haluat poistaa käytöstä kaikki suodattimet, valitse Poista suodattimet.


Lyhyesti:

  • Asukasta voi etsiä vain henkilötunnuksella tietoturvasyistä.
  • Voit yhdistellä useampia suodatus vaihtoehtoja.
  • Voit suodattaa tehtäviä kiireellisyyden, päivämäärän, aiheen, asiakkaan, vastuuhenkilön tai tehtävän tilan mukaan.
  • Jos suodatat Kaikki -tilan mukaan niin valitse ensin haun rajaamiseksi myös jokin toinen suodatin, esim. hetu ja sen jälkeen vasta Kaikki -tila.
  • Muista aina poistaa suodattimet, kun et käytä niitä, jotta saat näkyviin kaikki työjonon tehtävät!
‹ Merkitse keskeneräiseksi
Työpöytäintegraatio ›

Omaolo.help

Omaolo.help on ammattilaisten sähköinen koulutusalusta, joka avulla Omaolon tuki ja käyttöohjeet ovat käytössäsi 24/7.

Hyödyllisiä linkkejä

DigiFinland Oy
Omaolo
Terveysportti
Kustannus Oy Duodecim
THL

Anna palautetta

Voit antaa palautetta yhteydenottolomakkeen kautta.

  • Tietosuoja
Siirry takaisin päävalikkoon