Työpöytäintegraatio
Lukuaika: 2 minuuttia | Tulosta
Jos organisaatiossasi on käytössä Omaolon työpöytäintegraatio, voit siirtyä potilastietojärjestelmästä Omaoloon ilman erillistä sisäänkirjautumista. Pääset katsomaan Omaolossa organisaatiosi työjonoja tai suoraan sen asiakkaan asiointeja, joka on valittuna potilastietojärjestelmässä. Näin näet potilastietojärjestelmässä valitun asiakkaan asioinnit Omaolossa.
Huom.! Muista aina tarkistaa, että olet oikean potilaan asioinnissa!
- Kun asiakas on valittuna potilastietojärjestelmässä, siirry Omaoloon erillisen linkin/kuvakkeen kautta.
- Valitse organisaatio.
- Näet valitun asiakkaan asioinnit tehtävinä työjonolla. Jos asiakkaalla on vain yksi aktiivinen asiointi, Omaolossa näytetään suoraan kyseinen asiointi.
Kun olet siirtynyt työjonolle niin, että potilastietojärjestelmässä on valittuna asiakas, valinta ”Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen” on päällä, ja Asiakas-sarakkeen hakukentässä näytetään potilastietojärjestelmässä valitun asiakkaan henkilötunnus.

Voit suodattaa valitun asiakkaan asiointeja myös muilla hakuehdoilla. Voit poistaa rajauksen laittamalla valinnan ”Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen” pois päältä. Kaikki suodatukset poistuvat, ja työjonolla näytetään kaikkien asiakkaiden asioinnit. Voit jatkaa työjonolla normaalisti kaikkien tehtävien käsittelyä.

Jos haluat palauttaa rajauksen ja nähdä uudelleen vain valitun asiakkaan asioinnit, laita valinta ”Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen” uudestaan päälle. Työjonolla näytetään potilastietojärjestelmässä valitun asiakkaan asioinnit.
Huom.! Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen -valinta on näkyvissä vain, jos olet siirtynyt Omaoloon niin, että potilastietojärjestelmässä on ollut valittuna asiakas.
Työpöytäintegraatiossa voit siirtyä Omaoloon myös niin, että potilastietojärjestelmässä ei ole valittuna asiakasta. Silloin rajausta ei tehdä, ja näet työjonolla kaikkien asiakkaiden asioinnit.
Kun lopetat Omaolon käytön ja palaat potilastietojärjestelmään, kirjaudu ulos Omaolosta.
Lyhyesti:
- Jos organisaatiossasi on käytössä Omaolon työpöytäintegraatio, voit siirtyä potilastietojärjestelmästä Omaoloon ilman erillistä sisäänkirjautumista.
- Muista aina tarkistaa siirtyessäsi Omaolon ja potilastietojärjestelmän välillä, että olet oikean potilaan asioinnissa!
- Kun olet siirtynyt työjonolle niin, että potilastietojärjestelmässä on valittuna asiakas, valinta ”Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen” on päällä. Voit vaihtaa rajausta.
- Kun lopetat Omaolon käytön ja palaat potilastietojärjestelmään, kirjaudu ulos Omaolosta.