Siirry sisältöön

DigiFinland

Omaolo.help
  • sv
  • en
‹ Takaisin DigiFinland.fi
Etusivu  /  2. Oirearviot  /  2.2. Työjono  /  Työpöytäintegraatio
Ohita sivuvalikko ja siirry sisältöön
  • Etusivu
  • Verkkokoulutus
    • 1. Yleistä Omaolosta
      • 1.1. Mikä Omaolo on
        • Omaolon käyttötarkoitus
        • Omaolon käyttäjäryhmät
        • Omaoloon liittyvät varoitukset
        • Tuetut käyttöympäristöt
      • 1.2. Sanasto
      • 1.3. Omaolon hyödyt
      • 1.4. Miten Omaolo vaikuttaa sinun työhösi?
        • Terveydenhuollossa
        • Sosiaalihuollossa
      • 1.5. Mitä kertoa Omaolosta asukkaalle?
      • 1.6. Ohjeita digivuorovaikutukseen
      • 1.7. Kirjautuminen
    • 2. Oirearviot
      • 2.1. Oirearvio
        • Kiireellisyysluokka
        • Oirearvio asukkaan näkökulmasta
        • Oirearviot lääkinnällisenä laitteena
      • 2.2. Työjono
        • Ryhmän työjono
        • Käytöstä poistuva työjono
        • Tehtävän käsittely työjonossa
          • Valikko
          • Ota tehtävä
          • Avaa tehtävä
          • Tehtävän siirto
          • Muuta kiireellisyysluokkaa
          • Merkitse keskeneräiseksi
        • Tehtävän suodattaminen työjonosta
        • Työpöytäintegraatio
      • 2.3. Asiointi
        • Asioinnin luominen
        • Asioinnin muokkaaminen
        • Viestintä asiakkaan kanssa
        • Asiakkaan tiedot
        • Muut avoimet asioinnit
        • Ammattilaisen tiivistelmä
      • 2.4. Ajanvaraus
      • 2.5. Ilmoitukset
      • 2.6. Kirjaaminen
      • 2.7. Hoidon päättäminen
      • 2.8. Kirjaudu ulos
    • 3. Koronavirustaudin oirearvio
      • 3.1. Koronavirustaudin (COVID-19) oirearvio
        • Kiireellisyysluokka
        • COVID-19 -oirearvio asukkaan näkökulmasta
      • 3.2. Vaikutukset terveydenhuollon ammattilaisten työhön
      • 3.3. Koronavirustaudin oirearvion erityispiirteet
      • 3.4. Pikaohje
      • 3.5. Puolesta asiointi Omaolossa
    • 4. Hyvinvoinnin kokonaisuudet
      • 4.1. Hyvinvoinnin palvelut
        • Mitä hyvinvoinnin kokonaisuudet tarkoittavat sinun työssäsi?
      • 4.2. Määräaikaistarkastuksen esitietolomake
        • Kutsun luominen
        • Kutsuun tulleet vastaukset
        • Lähetetyt kutsut
        • Kutsun poistaminen
      • 4.3. Terveystarkastus
      • 4.4. Hyvinvointitarkastus
        • Lisää hyvinvointitarkastus
        • Asioinnin tarkastelu ja muokkaaminen
      • 4.5. Hyvinvointivalmennukset
        • Lisää valmennus
      • 4.6. Pitkäaikaissairauksien seuranta
        • Lisää verenpaineen seuranta
        • Seurantatietojen tarkistaminen
    • 5. Palveluarviot
      • 5.1. Palveluarvio
    • 6. Tietoturva ja tietosuoja
      • 6.1. Tietojen tallentaminen Omaolossa
      • 6.2. Tietosuoja-asetuksen mukaiset velvoitteet
      • 6.3. Rekisterit ja vastuut Omaolossa
      • 6.4. Ammattilaisen käyttöoikeudet
      • 6.5. Valvonta
      • 6.6. Tietoturva
    • 7. Testaa ja harjoittele
      • 7.1 Testaamisen ohjeet
      • 7.2 Kirjautuminen testiympäristöön
      • 7.3 Harjoitustehtävät
        • Tehtävä 1: Oirearviot
        • Tehtävä 2: Palveluarviot
        • Tehtävä 3: Hyvinvointitarkastus
        • Tehtävä 4: Määräaikaistarkastuksen esitietolomake
    • 8. Dreambroker -kanava
  • UKK
  • Sivuston ohje
  • Ota yhteyttä

Työpöytäintegraatio

Lukuaika: 3 minuuttia | Tulosta

  • Ryhmän työjono
  • Käytöstä poistuva työjono
  • Tehtävän käsittely työjonossa
  • Tehtävän suodattaminen työjonosta
  • Työpöytäintegraatio

Jos organisaatiossasi on käytössä Omaolon työpöytäintegraatio, voit siirtyä potilastietojärjestelmästä Omaoloon ilman erillistä sisäänkirjautumista. Pääset katsomaan Omaolossa yksikkösi työjonoja tai suoraan sen asiakkaan asiointeja, joka on valittuna potilastietojärjestelmässä. Näin näet potilastietojärjestelmässä valitun asiakkaan asioinnit Omaolossa.

Huom.! Muista aina tarkistaa, että olet oikean potilaan asioinnissa!

  1. Kun asiakas on valittuna potilastietojärjestelmässä, siirry Omaoloon erillisen linkin/kuvakkeen kautta.
  2. Valitse yksikkö.
  3. Näet valitun asiakkaan asioinnit tehtävinä työjonolla.
    • Jos asiakkaalla on vain yksi aktiivinen asiointi, Omaolossa näytetään suoraan kyseinen asiointi.
    • Jos asiakkaalla ei ole asiointeja valitsemassasi yksikössä, Asiakas-sarakkeen hakukentässä näytetään virheilmoitus ”Virhe haussa”.

Kun olet siirtynyt työjonolle niin, että potilastietojärjestelmässä on valittuna asiakas, valinta ”Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen” on päällä, ja Asiakas-sarakkeen hakukentässä näytetään potilastietojärjestelmässä valitun asiakkaan henkilötunnus himmennettynä eikä sitä voi muuttaa tai poistaa.

Kun olet siirtynyt työjonolle niin, että potilastietojärjestelmässä on valittuna asiakas, valinta "Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen" on päällä, ja Asiakas-sarakkeen hakukentässä näytetään potilastietojärjestelmässä valitun asiakkaan henkilötunnus.

Voit suodattaa valitun asiakkaan asiointeja myös muilla suodattimilla. Huomaa, että kun poistat käytöstä itse lisäämäsi suodattimet Poista suodattimet -toiminnolla, kaikki muut suodattimet poistuvat käytöstä paitsi Asiakas-suodatin.

Voit poistaa käytöstä suodatuksen asiakkaalla laittamalla valinnan ”Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen” pois päältä, minkä jälkeen se näkyy harmaana. Kaikki suodattimet, myös mahdolliset itse lisäämäsi suodattimet, poistuvat käytöstä, ja työjonolla näytetään kaikkien asiakkaiden asioinnit. Voit jatkaa työjonolla normaalisti kaikkien tehtävien käsittelyä.

Voit poistaa käytöstä suodatuksen asiakkaalla laittamalla valinnan "Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen" pois päältä.

Jos haluat palauttaa suodatuksen ja nähdä uudelleen vain valitun asiakkaan asioinnit, laita valinta ”Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen” uudestaan päälle. Työjonolla näytetään potilastietojärjestelmässä valitun asiakkaan asioinnit.


Huom.! Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen -valinta on näkyvissä vain, jos olet siirtynyt Omaoloon niin, että potilastietojärjestelmässä on ollut valittuna asiakas.

Kun olet ollut valitun asiakkaan asioinnin sivulla siirryt takaisin työjononäkymään Takaisin työjono -linkin kautta, valinta ”Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen” menee pois päältä, mutta suodatus asiakkaalla ja mahdolliset muut lisäämäsi suodattimet ovat edelleen käytössä. Suodatus asiakkaalla on nyt mahdollista poistaa hakukentän rastista. Jos haluat nähdä kaikkien asiakkaiden asioinnit, poista Asiakas-suodatin rastista hakukentässä tai valitse Poista suodattimet, joka poistaa käytöstä kaikki suodattimet.

Jos Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen -valinta on päällä ja poistat käytöstä itse lisäämäsi suodattimet Poista suodattimet -toiminnolla, kaikki muut suodattimet paitsi Asiakas-suodatin poistuvat käytöstä

Työpöytäintegraatiossa voit siirtyä Omaoloon myös niin, että potilastietojärjestelmässä ei ole valittuna asiakasta. Silloin suodatusta ei tehdä, ja näet työjonolla kaikkien asiakkaiden asioinnit.

Kun lopetat Omaolon käytön ja palaat potilastietojärjestelmään, kirjaudu ulos Omaolosta.


Lyhyesti:

  • Jos organisaatiossasi on käytössä Omaolon työpöytäintegraatio, voit siirtyä potilastietojärjestelmästä Omaoloon ilman erillistä sisäänkirjautumista.
  • Muista aina tarkistaa siirtyessäsi Omaolon ja potilastietojärjestelmän välillä, että olet oikean potilaan asioinnissa!
  • Kun olet siirtynyt työjonolle niin, että potilastietojärjestelmässä on valittuna asiakas, valinta ”Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen” on päällä. Voit vaihtaa suodatusta.
  • Kun lopetat Omaolon käytön ja palaat potilastietojärjestelmään, kirjaudu ulos Omaolosta.
‹ Tehtävän suodattaminen työjonosta
2.3. Asiointi ›

Omaolo.help

Omaolo.help on ammattilaisten sähköinen koulutusalusta, joka avulla Omaolon tuki ja käyttöohjeet ovat käytössäsi 24/7.

Hyödyllisiä linkkejä

DigiFinland Oy
Omaolo
Terveysportti
Kustannus Oy Duodecim
THL

Anna palautetta

Voit antaa palautetta yhteydenottolomakkeen kautta.

  • Tietosuoja
Siirry takaisin päävalikkoon