Siirry sisältöön

DigiFinland

Omaolo.help

  • fi
  • sv
  • en
‹ Takaisin DigiFinland.fi
Etusivu  /  2. Oirearviot  /  2.2. Työjono  /  Työpöytäintegraatio
  • Etusivu
  • Verkkokoulutus
    • 1. Yleistä Omaolosta
      • 1.1. Mikä Omaolo on
        • Omaolon käyttötarkoitus
        • Omaoloon liittyvät varoitukset
        • Tuetut käyttöympäristöt
      • 1.2. Sanasto
      • 1.3. Omaolon hyödyt
      • 1.4. Miten Omaolo vaikuttaa sinun työhösi?
        • Terveydenhuollossa
        • Sosiaalihuollossa
      • 1.5. Mitä kertoa Omaolosta asukkaalle?
      • 1.6. Ohjeita digivuorovaikutukseen
      • 1.7. Kirjautuminen
    • 2. Oirearviot
      • 2.1. Oirearvio
        • Kiireellisyysluokka
        • Oirearvio asukkaan näkökulmasta
        • Oirearviot lääkinnällisenä laitteena
      • 2.2. Työjono
        • Ryhmän työjono
        • Tehtävän käsittely työjonossa
          • Valikko
          • Ota tehtävä
          • Avaa tehtävä
          • Tehtävän siirto
          • Muuta kiireellisyysluokkaa
          • Merkitse keskeneräiseksi
        • Tehtävän hakeminen työjonosta
        • Työpöytäintegraatio
      • 2.3. Asiointi
        • Asioinnin luominen
        • Asioinnin muokkaaminen
        • Viestintä asiakkaan kanssa
        • Asiakkaan tiedot
        • Muut avoimet asioinnit
        • Ammattilaisen tiivistelmä
      • 2.4. Ajanvaraus
      • 2.5. Ilmoitukset
      • 2.6. Kirjaaminen
      • 2.7. Hoidon päättäminen
      • 2.8. Kirjaudu ulos
      • 2.9. Testaa ja harjoittele
    • 3. Koronavirustaudin oirearvio
      • 3.1. Koronavirustaudin (COVID-19) oirearvio
        • Kiireellisyysluokka
        • COVID-19 -oirearvio asukkaan näkökulmasta
      • 3.2. Vaikutukset terveydenhuollon ammattilaisten työhön
      • 3.3. Koronavirustaudin oirearvion erityispiirteet
      • 3.4. Pikaohje
      • 3.5. Puolesta asiointi Omaolossa
    • 4. Hyvinvoinnin kokonaisuudet
      • 4.1. Hyvinvoinnin palvelut
        • Mitä hyvinvoinnin kokonaisuudet tarkoittavat sinun työssäsi?
      • 4.2. Määräaikaistarkastuksen esitietolomake
        • Kutsun luominen
        • Kyselyn tulokset
        • Lähetetyt kutsut
      • 4.3. Terveystarkastus
      • 4.4. Hyvinvointitarkastus
        • Lisää hyvinvointitarkastus
        • Asioinnin tarkastelu ja muokkaaminen
      • 4.5. Hyvinvointivalmennukset
        • Lisää valmennus
      • 4.6. Pitkäaikaissairauksien seuranta
        • Lisää verenpaineen seuranta
        • Seurantatietojen tarkistaminen
    • 5. Koronavilkku
      • 5.1. Mikä Koronavilkku on?
        • Koronavilkku asukkaan näkökulmasta
      • 5.2. Altistumisilmoituksen saaneiden ohjaus ja neuvonta
        • Altistumisilmoituksen saaneiden testaaminen
      • 5.3. Tunnistautuminen Omaoloon
      • 5.4. Avauskoodi
        • Avauskoodin luominen ja lähettäminen tekstiviestillä
        • Avauskoodin luominen ja ilmoittaminen muulla tavalla
        • Avauskoodin antamisen kirjaaminen potilastietojärjestelmään
      • 5.5. Ongelmatilanteet ja käytön tuki
    • 6. Tietoturva ja tietosuoja
      • 6.1. Tietojen tallentaminen Omaolossa
      • 6.2. Tietosuoja-asetuksen mukaiset velvoitteet
      • 6.3. Rekisterit ja vastuut Omaolossa
      • 6.4. Ammattilaisen käyttöoikeudet
      • 6.5. Valvonta
      • 6.6. Tietoturva
  • UKK
  • Sivuston ohje
  • Ota yhteyttä

Työpöytäintegraatio

Lukuaika: 2 minuuttia | Tulosta

  • Ryhmän työjono
  • Tehtävän käsittely työjonossa
  • Tehtävän hakeminen työjonosta
  • Työpöytäintegraatio

Jos organisaatiossasi on käytössä Omaolon työpöytäintegraatio, voit siirtyä potilastietojärjestelmästä Omaoloon ilman erillistä sisäänkirjautumista. Pääset katsomaan Omaolossa organisaatiosi työjonoja tai suoraan sen asiakkaan asiointeja, joka on valittuna potilastietojärjestelmässä. Näin näet potilastietojärjestelmässä valitun asiakkaan asioinnit Omaolossa.

Huom.! Muista aina tarkistaa, että olet oikean potilaan asioinnissa!

  1. Kun asiakas on valittuna potilastietojärjestelmässä, siirry Omaoloon erillisen linkin/kuvakkeen kautta.
  2. Valitse organisaatio.
  3. Näet valitun asiakkaan asioinnit tehtävinä työjonolla. Jos asiakkaalla on vain yksi aktiivinen asiointi, Omaolossa näytetään suoraan kyseinen asiointi.

Kun olet siirtynyt työjonolle niin, että potilastietojärjestelmässä on valittuna asiakas, valinta ”Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen” on päällä, ja Asiakas-sarakkeen hakukentässä näytetään potilastietojärjestelmässä valitun asiakkaan henkilötunnus.

Voit suodattaa valitun asiakkaan asiointeja myös muilla hakuehdoilla. Voit poistaa rajauksen laittamalla valinnan ”Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen” pois päältä. Kaikki suodatukset poistuvat, ja työjonolla näytetään kaikkien asiakkaiden asioinnit. Voit jatkaa työjonolla normaalisti kaikkien tehtävien käsittelyä.

Jos haluat palauttaa rajauksen ja nähdä uudelleen vain valitun asiakkaan asioinnit, laita valinta ”Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen” uudestaan päälle. Työjonolla näytetään potilastietojärjestelmässä valitun asiakkaan asioinnit.


Huom.! Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen -valinta on näkyvissä vain, jos olet siirtynyt Omaoloon niin, että potilastietojärjestelmässä on ollut valittuna asiakas.

Työpöytäintegraatiossa voit siirtyä Omaoloon myös niin, että potilastietojärjestelmässä ei ole valittuna asiakasta. Silloin rajausta ei tehdä, ja näet työjonolla kaikkien asiakkaiden asioinnit.
Kun lopetat Omaolon käytön ja palaat potilastietojärjestelmään, kirjaudu ulos Omaolosta.


Lyhyesti:

  • Jos organisaatiossasi on käytössä Omaolon työpöytäintegraatio, voit siirtyä potilastietojärjestelmästä Omaoloon ilman erillistä sisäänkirjautumista.
  • Muista aina tarkistaa siirtyessäsi Omaolon ja potilastietojärjestelmän välillä, että olet oikean potilaan asioinnissa!
  • Kun olet siirtynyt työjonolle niin, että potilastietojärjestelmässä on valittuna asiakas, valinta ”Rajaa potilastietojärjestelmässä valittuun asiakkaaseen” on päällä. Voit vaihtaa rajausta.
  • Kun lopetat Omaolon käytön ja palaat potilastietojärjestelmään, kirjaudu ulos Omaolosta.
‹ Tehtävän hakeminen työjonosta
2.3. Asiointi ›

Omaolo.help

Omaolo.help on ammattilaisten sähköinen koulutusalusta, joka avulla Omaolon tuki ja käyttöohjeet ovat käytössäsi 24/7.

Hyödyllisiä linkkejä

DigiFinland Oy
Omaolo
Terveysportti
Kustannus Oy Duodecim
THL

Anna palautetta

Voit antaa palautetta yhteydenottolomakkeen kautta.

  • Tietosuoja