Siirry sisältöön

DigiFinland

Omaolo.help
‹ Takaisin DigiFinland.fi
  • sv
  • en
Etusivu  /  2.2. Työjono  /  Tehtävän käsittely työjonossa  /  Ota tehtävä
Ohita sivuvalikko ja siirry sisältöön
  • Tervetuloa ammattilaisten Omaolo-verkkokoulutukseen!
  • Verkkokoulutus
    • 1. Yleistä Omaolosta
      • 1.1. Mikä Omaolo on
        • Omaolon käyttötarkoitus
        • Omaolon käyttäjäryhmät
        • Omaoloon liittyvät varoitukset
        • Tuetut käyttöympäristöt
      • 1.2. Sanasto
      • 1.3 Kiireellisyysluokka
      • 1.4. Omaolon hyödyt
      • 1.5. Miten Omaolo vaikuttaa sinun työhösi?
        • Terveydenhuollossa
        • Sosiaalihuollossa
      • 1.6. Mitä kertoa Omaolosta asukkaalle?
      • 1.7. Ohjeita digivuorovaikutukseen
    • 2. Omaolon käyttö
      • 2.1 Kirjautuminen
      • 2.2 Ilmoitukset
      • 2.3 Työjono
        • Ryhmän työjono
        • Käytöstä poistuva työjono
        • Tehtävän käsittely työjonossa
          • Valikko
          • Ota tehtävä
          • Avaa tehtävä
          • Tehtävän siirto
          • Muuta kiireellisyysluokkaa
          • Merkitse keskeneräiseksi
        • Tehtävän suodattaminen työjonosta
        • Työpöytäintegraatio
      • 2.4 Asiointi
        • Asioinnin luominen
        • Asioinnin muokkaaminen
        • Viestintä asiakkaan kanssa
        • Asiakkaan tiedot
        • Muut avoimet asioinnit
        • Ammattilaisen tiivistelmä
      • 2.5 Ajanvaraus
      • 2.6 Kirjaaminen
      • 2.7 Asioinnin päättäminen
      • 2.8. Kirjaudu ulos
    • 3. Oirearviot
      • 3.1. Oirearvio
        • Oirearvio asukkaan näkökulmasta
        • Oirearviot lääkinnällisenä laitteena
    • 4. Hyvinvoinnin kokonaisuudet
      • 4.1 Hyvinvoinnin palvelut
        • Mitä hyvinvoinnin kokonaisuudet tarkoittavat sinun työssäsi?
      • 4.2 Määräaikaistarkastuksen esitietolomake
        • Kutsun luominen
        • Kutsuun tulleet vastaukset
        • Lähetetyt kutsut
        • Kutsun poistaminen
      • 4.3 Terveystarkastus
      • 4.4 Hyvinvointitarkastus
        • Lisää hyvinvointitarkastus
        • Asioinnin tarkastelu ja muokkaaminen
      • 4.5 Terveysvalmennukset
        • Lisää valmennus
      • 4.6 Pitkäaikaissairauksien seuranta
        • Lisää verenpaineen seuranta
        • Seurantatietojen tarkistaminen
    • 5. Muu yhteydenotto
      • 5.1. Muu yhteydenotto
    • 6. Palveluarviot
      • 6.1 Palveluarvio
    • 7. Tietoturva ja tietosuoja
      • 7.1 Tietojen tallentaminen Omaolossa
      • 7.2 Tietosuoja-asetuksen mukaiset velvoitteet
      • 7.3 Tietoturva
      • 7.4 Rekisteröidyn oikeudet
      • 7.5 Omaolon rekisterit ja rekisterinpitäjät
      • 7.6 Ammattilaisen käyttöoikeudet
      • 7.7 Valvonta
    • 8. Testaa ja harjoittele
      • 8.1 Testaamisen ohjeet
      • 8.2 Kirjautuminen testiympäristöön
      • 8.3 Harjoitustehtävät
      • Tehtävä 1: Oirearviot
      • Tehtävä 2: Palveluarviot
      • Tehtävä 3: Hyvinvointitarkastus
      • Tehtävä 4: Määräaikaistarkastuksen esitietolomake
      • Tehtävä 5: Terveystarkastus
      • Tehtävä 6: Muu yhteydenotto
    • 9. Videot
  • UKK
  • Sivuston ohje
  • Ota yhteyttä

Ota tehtävä

Tulosta

  • Valikko
  • Ota tehtävä
  • Avaa tehtävä
  • Tehtävän siirto
  • Muuta kiireellisyysluokkaa
  • Merkitse keskeneräiseksi

Kun uusi tehtävä saapuu työjonolle, sille ei ole nimetty vastuuhenkilöä. On tärkeää, että jokaiselle tehtävälle nimetään vastuuhenkilö, joka huolehtii tehtävän hoitamisesta ja asukkaalle vastaamisesta annetun palvelulupauksen ja tehtävän kiireellisyysluokan mukaisesti.

1. Tehtävän, joille ei ole työjonossa määritelty vastuuhenkilöä, voi ottaa vastuulleen painamalla Ota tehtävä -painiketta. Tämän jälkeen tehtävä näkyy sekä omalla työjonollasi että ryhmän työjonolla varatuissa tehtävissä. Voit ottaa tehtävän itsellesi sekä työjonossa että asioinnin sivulla:

Ota tehtävä työjonolla

2. Tämän jälkeen tehtävä siirtyy omaan työjonoon. Otettuasi tehtävän, valitse Oma työjono -välilehti. Pääset tarkastelemaan asukkaan asiointia painamalla tehtävän riviä.

Tehtävän ottamisen jälkeen, tarkista mahdolliset asiakkaan lähettämät viestit asioinnin Viestit-osiosta. Asiakas on voinut lisätä viestin ammattilaiselle lähettämäänsä oirearvioon, palveluarvioon tai terveystarkastukseen, vaikka se ei vielä olisi ammattilaisen käsiteltävänä.

Omaan työjonoon tulevat näkyviin myös toisten ammattilaisten sinulle siirtämät tehtävät.

Omassa työjonossa olevista tehtävistä näet samat tiedot kuin ryhmän työjonossa. Vastuuhenkilönä lukee nyt sinun nimesi. Jos tehtävän käsittely on kesken, voit merkitä sen keskeneräiseksi joko työjononäkymässä tehtävärivin valikon kautta tai asiointinäkymän valikosta.

Toinen ammattilainen voi esimerkiksi poissaolotilanteessa hoitaa tehtävää, joka on vastuullasi. Tehtävän vastuuhenkilö ei muutu, jos toinen ammattilainen esimerkiksi lähettää viestin tai päättää asioinnin. Asioinnin tiedoissa ja asiakkaan saamissa ilmoituksissa näkyy sen ammattilaisen nimi, joka on päivittänyt asiointia.

Mikäli asukkaan hoitoprosessi on kokonaisuudessaan valmis, eikä hänellä ole avoimia ajanvarauksia tai käynnissä olevia valmennuksia, voit myös päättää asioinnin asioinnin. Muista kuitenkin tarkistaa aina ensin, ettei asukkaalla ole avoimia tai keskeneräisiä asioita asioinnilla. Lähetä asukkaalle aina viesti ennen asioinnin päättämistä, jossa kerrot lyhyesti asioinnin päättämisen syyn ja annat tarvittavat toimintaohjeet.


Lyhyesti:

  • Vapaat tehtävät voi ottaa itselleen painamalla Ota tehtävä -painiketta työjono- tai asiointinäkymässä.
  • Tehtävä siirtyy Omaan työjonoon ja sinusta tulee tehtävän vastuuhenkilö. Tehtävä näkyy myös ryhmän työjonolla varatuissa tehtävissä. Muista tarkistaa mahdolliset asiakkaan lähettämät viestit.
  • Omaan työjonoon tulevat myös muilta ammattilaisilta siirretyt tehtävät.
  • Käsittele Oman työjonon tehtävät loppuun, siirrä ne toiselle ammattilaiselle tai toiseen työjonoon jatkokäsittelyä varten tai ehdota asioinnin päättämistä.
  • Älä päätä asiointia kommentoimatta asukkaalle päättämisen syytä. Varmista, että asukkaalla on tarvittavat toimintaohjeet.
‹ Valikko
Avaa tehtävä ›

Omaolo.help

Omaolo.help on ammattilaisten sähköinen koulutusalusta, joka avulla Omaolon tuki ja käyttöohjeet ovat käytössäsi 24/7.

Hyödyllisiä linkkejä

DigiFinland Oy
Omaolo
Terveysportti
Kustannus Oy Duodecim
THL

Anna palautetta

Voit antaa palautetta yhteydenottolomakkeen kautta.

  • Tietosuoja
Siirry takaisin päävalikkoon