Ajankohtaista
Vanhojen asiakas- ja potilastietojen arkistointi -raportti julkaistu
Alkuvuodesta 2020 toteutimme vanhojen sähköisten asiakas- ja potilastietojen kartoituksen. Kokosimme kartoituksen vastauksista loppuraportin. Raportti kuvaa vanhojen tietojen arkistoinnin nykytilaa, Kanta-arkiston vanhojen tietojen arkistoa sekä muita
SoteDigi kehittää tietojohtamisen ratkaisua AuroraAI-ohjelmassa
SoteDigi osallistuu valtiovarainministeriön koordinoimaan AuroraAI-ohjelmaan. Kansallisen AuroraAI-tekoälyohjelman tavoitteena on toteuttaa ihmislähtöinen toimintamalli, jossa tekoäly auttaa kansalaisia ja yrityksiä hyödyntämään palveluita oikea-aikaisesti ja eettisesti kestävällä tavalla.
Päivystysapu 116117 mukaan 112 Suomi -mobiilisovelluksen palveluihin
112 Suomi -sovellus on uudistunut ja päivystysnumeroiden valikossa on nyt mukana Päivystysapu 116117. Uusimmassa päivityksessä myös palvelun käyttöliittymää uudistettiin ohjaamaan käyttäjää aiempaa paremmin. Päivystysapu 116117
DVV:n Suomi.fi-palveluiden Sähköisen asioinnin tuki -palvelu jatkuu
Digi- ja väestötietoviraston (DVV) Suomi.fi-palveluiden Sähköisen asioinnin tuki -palvelu jatkuu entiseen tapaan. Aikaisemmin palvelua edisti Vimana, mutta Vimanan ja SoteDigin yhdistyessä helmikuussa 2020, palvelu siirtyi
Asukkaiden Omaolossa ilmoittamat oiretiedot mukaan THL:n koronatilanteen Oirekarttaan
Oiretiedot täydentävät kokonaiskuvaa koronatilanteesta THL:n kokoama kokonaiskuva koronatilanteesta täydentyy ihmisten itse ilmoittamilla oiretiedoilla. Olemme avanneet Oirekartan, joka on koronan karttasovelluksen rinnalla toimiva erillinen karttasovellus. Oirekartta
116117 tavoittaa jo 4.1 miljoonaa Suomen asukasta
Päivystysapu 116117 -palvelu on nyt käytössä 14 sairaanhoitopiirissä, uusimpana alueena palvelu otettiin käyttöön Satakunnassa. Laajentumisen myötä 116117 on jo 4.1 miljoonan asukkaan käytössä, tavoittaen 74.5%
SoteDigi ja Omaolo mukana Digitukiviikko -kampanjassa 4.-8.5.
Korona laittoi maailman sekaisin. Sen myötä joudumme nyt tekemään asiat usealla elämän osa-alueella digitaalisesti, oli kyseessä sitten ostosten tekeminen, vapaa-ajan harrastukset, lääkäriasiointi tai sosiaaliset suhteet.
3X10D-elämäntilannemittari apuna hyvinvoinnin järjestelmällisessä seurannassa
Omaolon määräaikaistarkastusten sisältökokonaisuuteen kuuluvaa 3X10D-elämäntilannemittaria lähdettiin tuottamaan Kuopion kuntakokeilussa vuonna 2015, erityisesti kouluterveyden- ja oppilashuollon tarpeisiin. Myöhemmin 3X10D:n käyttö on laajentunut eri organisaatioihin ja sitä voidaan hyödyntää muissakin lasten ja nuorten sekä
Päivityksiä Omaolon koronavirustaudin oirearvioon: englannin kieliversio ja kansallisia toimintasuosituksia
Kyselylomakkeesta ensimmäinen englanninkielinen versio Koronavirustaudin oirearviosta on julkaistu ensimmäinen englanninkielinen versio. Kysely on tarkoitettu Suomessa asuville maahanmuuttajataustaisille henkilöille, jotka pystyvät asioimaan englannin kielellä. Kyselyn täyttämisen
Vanhojen sähköisten potilastietojen arkistoinnin nykytilaa kartoitettiin kyselyllä
Toteutimme vanhojen sähköisten potilastietojen arkistointiin liittyvän kartoituksen, jonka tarkoituksena oli selvittää nykyisten ja entisten sote-organisaatioiden käytöstä poistuneet ja muuten arkistointia odottavat asiakas- ja potilastietojärjestelmät. Kartoituksessa
Töissä SoteDigillä: Ict-arkkitehti Jarkko Nurmi tukee projekteja teknisellä osaamisella
Jarkko Nurmi aloitti SoteDigillä ict-arkkitehtina helmikuussa 2019. Työssään hän tukee SoteDigin asiantuntijoita projektien teknisissä osa-alueissa. Varsinaisten toteutusprojektien lisäksi hän osallistuu myös erilaisten selvitysten tekemiseen sekä
Omaoloon koronavirustaudin (COVID-19) kansallinen oirearvio
Koronavirukseen liittyvät yhteydenotot ovat lisääntyneet merkittävästi kaikissa terveydenhuollon kanavissa: puhelinpalveluissa, terveysasemilla ja yhteispäivystyksissä. Jotta kaikille Suomen asukkaille olisi tarjolla luotettavaa ja säännöllisesti päivittyvää informaatiota sekä mahdollisuus