Avaa tehtävä
Painamalla valitsemasi tehtävän nimeä työjonolla, saat asukkaan asiointinäkymän auki. Tähän näkymään on koottu kaikki asukkaan kyseiseen oirearvioon liittyvät tiedot ja toiminnot.
Asiointi -näkymässä näet vasemmalla valikon, jonka otsikkoja painamalla saat kyseisen osion auki tarkastelua ja toimia varten:
1) Yhteenveto näyttää asukkaan vastaukset ja alueen jatkosuosituksen. Näet näkymässä asukkaan saaman toimintasuosituksen ja alueen jatkosuosituksen (paikallinen palveluohjaus). Jos kyseisessä oirearviossa on käytössä ammattilaisen tiivistelmä, näet sen myös tällä sivulla asukkaan vastausten jälkeen Tulokset -otsikon alla. Tiivistelmä ei ole käytössä kaikissa palveluissa. Asukas ei näe ammattilaisen tiivistelmää.
2) Ajanvaraukset-osio (ei kuvassa) näyttää asiakkaan tulevat, jo tehdyt ajanvaraukset sekä avoimet ajanvarausoikeudet, esimerkiksi hyvinvointitarkastuksen tulosten läpikäyntiä varten.
3) Tavoite -osioon voi lisätä asiointiin liittyvän tavoitteen. Tavoite on vapaata tekstiä ja se on usein pitkän aikavälin tavoite. Asioinnissa määritellään tavoite sanallisessa muodossa, asiakkaan kanssa yhdessä, asiakkaan omin sanoin. Määriteltyjä tavoitteita ei voi poistaa.
4) Tehtävät-osioon voit lisätä asiakkaalle tehtäviä. Tehtävä voi olla esim. vapaamuotoinen toimintaohje asukkaalle tai pyyntö täyttää oirearviokysely. Voit myös määritellä tehtävälle aloitus- ja lopetusajan, jonka puitteissa asukkaan tulisi tehtävä suorittaa.
5) Valmennukset-osiossa näet asukkaan aloittamat valmennukset, mikäli asiointiin liittyy valmennuksia. Voit myös lisätä asiakkaalle valmennuksen ja seurata valmennusten edistymistä.
6) Viestit -välilehdellä voit viestiä asukkaan kanssa turvallisesti ja antaa esimerkiksi lisäohjeita. Kirjoita viestisi avautuvaan tekstikenttään. Viestin maksimipituus on 1000 merkkiä ja näet kuluvan merkkimäärän viestikentän alareunassa. Kun viestisi on valmis, paina Lähetä -painiketta.
7) Päätä asiointi -välilehdellä voit päättää asioinnin heti tai ehdottaa asukkaalle asioinnin päättämistä. Kun olet ehdottanut päättämistä, asiointi päättyy kun asiakas hyväksyy ehdotuksen tai ei vastaa 72 tunnin kuluessa. Älä päätä asukkaan asiointia ennen kuin olet lähettänyt hänelle viestin ja kertonut syyn asioinnin päättämiselle. Varmista lisäksi, että asukkaalla on selkeät toimintaohjeet, miten hänen tulee toimia asioinnin päättämisen jälkeen.
Lisäksi asioinnin oikeassa yläkulmassa on Valikko-painike, jonka avulla voit kopioida asioinnin tekstiksi potilastietojärjestelmään, tarkastella asiakkaan tietoja, merkitä tehtävän keskeneräiseksi (poistuu oman työjonon oletusnäkymästä), siirtää tehtävän toiselle ammattilaiselle tai toiseen työjonoon.
Lyhyesti:
- Painamalla tehtävän otsikkoa työjonossa, saat asukkaan asioinnin auki.
- Asioinnin eri osiot näkyvät vasemmalla:
- Yhteenveto
- Tavoite
- Ajanvaraukset
- Tehtävät
- Valmennukset
- Viestit
- Päätä asiointi.
- Oikealta löydät Valikko-painikkeen, jonka kautta voit kopioida asioinnin tekstiksi, tarkastella asiakkaan tietoja, merkitä tehtävän keskeneräiseksi, siirtää sen toiselle ammattilaiselle tai toiseen työjonoon.