Aktuellt
Omavire hjälper att utvärdera den egna arbets- och funktionsförmågan
Omavire är en digital tjänst för personer i arbetsför ålder för självutvärdering av arbets- och funktionsförmågan. Tjänstens första utvecklingsfas, den inledande kartläggningen av arbets- och
Webblatsen för Jourhjälpen 116117 förnyades
Jourhjälpen 116117 är en rådgivningstjänst som ordnas av välfärdsområdena och som ger råd vid plötsliga hälsoproblem. Tjänstens webbplats 116117.fi har fått ett nytt utseende. I
Arbetet med att utveckla avsnittet för vårdpersonal vid Elektroniska familjecentret framskrider
Pilotprojekten av avsnittet för vårdpersonal inleds i slutet av 2023 och den första produktionsversionen publiceras uppskattningsvis i början av 2024. Avsnittet för vårdpersonal är en
Underhållskostnaden för det gamla social- och hälsovårdssystemet är uppskattningsvis 60 000 euro per år
Underhållskostnaden för de gamla social- och hälsovårdssystemen är uppskattningsvis cirka 5 000 euro per månad och 60 000 euro på årsnivå.
Blogg: DigiFinland ger svar på målen enligt det nya regeringsprogrammet
Det färska regeringsprogrammet betonar med eftertryck digitaliseringens möjligheter att lösa brännande problem med stöd av ändringar i lagstiftningen. Regeringsprogrammet betonar dessutom nätverksbaserat samarbete, integrationer, kunskapsbaserad
Vårdanvisningar från Jourhjälpen exempelvis på bryggan
Det är bra att semesterfirare i hemlandet vet att man genom att ringa Jourhjälpens avgiftsfria nummer 116117 får hjälp med plötsliga hälsoproblem. Tjänsten används i
Hoidonperusteet.fi förnyades och anpassar sig till områdets behov
Tjänsten Hoidonperusteet.fi som stöder yrkesutbildade personer inom hälso- och sjukvården i brådskande bedömning av vårdbehovet har fått en ny fräsch grafisk profil. Samtidigt har man också gjort efterfrågade förbättringar i tjänstens användbarhet. Regionalt innehåll gör det möjligt att anpassa tjänsten till områdets behov.
Samarbete med projekten Från familjeledighet till arbetslivet och Tydlig riktning
Det Elektroniska familjecentret har haft ett lyckat samarbete med projekten Från familjeledighet till arbetslivet och Tydlig riktning.
Helpperis innehåll intresserade de unga – Testanvändningen av webbtjänsten gav goda resultat och värdefulla utvecklingsförslag
Helpperi är en nationell webbtjänst som utvecklats av DigiFinland för 13-29-åringar och som samlar information, stöd och tjänster för unga på en och samma adress. Syftet med tjänsten är att den unga ska hitta tillförlitlig information och hjälp i olika former som passar den egna livssituationen. Helpperi stöder servicehelheten Familjecenter och är en del av det Elektroniska familjecentret.
Omaolos visuella utseende förnyades
Omaolos visuella utseende har förnyats. Den synligaste förändringen är den förnyade logotypen som har fräschats upp och förtydligats så att den skiljer sig från andra tjänster. Tjänstens visuella utseende har också förnyats i fråga om färger och fonter.
Blogg: Det finns redan lösningar
Som bäst söker man lösningar för de kommande åren i de pågående regeringsförhandlingarna. Det finns inga enkla lösningar som lämpar sig för den ekonomiska situationen
Nytt i tjänsten Omasuuntima – Now also available in English
DigiFinland publicerade en ny 3.1-version av tjänsten Omasuuntima för produktionsanvändning 31.5.2023. Nytt i versionen är det engelskspråkiga användargränssnittet, kundens möjlighet att radera sina uppgifter från