(Sivua päivitetään)
Mistä on kyse?
Kansallisella sote-palveluista kerättävällä asiakaspalautteella tarkoitetaan sellaista tietoa, joka on kerätty asiakkailta yhdessä THL:n, hyvinvointialueiden, Helsingin ja HUSin kanssa määrittelemällä tavalla. DigiFinland toteuttaa osana Asiakaspalautetiedon kansallinen yhtenäistäminen -hanketta kansallisen tiedonkeruu- ja raportointiratkaisun. Tiedonkeruu- ja raportointiratkaisu määritellään ja kehitetään hankkeen esiselvityksessä esitetyn ratkaisukonseptin ja -arkkitehtuurin mukaisesti.
Missä mennään?
Ratkaisun kehitys- ja pilotointivaihe arvioidaan valmistuvan kesäkuuhun 2024 mennessä. Projektin hyvinvointialueet liitetään osaksi tiedonkeruu- ja raportointiratkaisua alueen valmiuksien ja järjestelmäkehityksen etenemisen mukaisesti.
Hyvinvointialuekohtaisten integraatioiden oletetaan jatkuvan vuoden 2025 ajan, painottuen kuitenkin loppuvuoteen 2024. Sisällöllistä ja ratkaisun edelleen kehitetään niin hankekauden kuin sen jälkeisenä aikana. Erityisesti pilottivaihe toimii oppimisen ja kansallisen kyvykkyyden perustan rakentamisena.
Asiakaspalautteen kansallinen yhtenäistäminen -hanke on osa Suomen kestävän kasvun ohjelmaa ja jatkuu vuoden 2025 loppuun.

Haluatko kuulla lisää?
Johanna Lassila, projektipäällikkö
johanna.lassila@digifinland.fi