Päivystysapu 116117 -palvelun verkkosivut osoitteessa 116117.fi ovat uudistuneet. Sivustolta löytyy nyt kattavammin tietoa alueellisten Päivystysapu-palveluiden toiminnasta.
116117.fi-sivustolta löytyy nyt tieto, milloin ja millaisissa asioissa oman alueen Päivystysapu 116117 -palvelu auttaa. Päivystysapu 116117 on hyvinvointialueiden ja Helsingin kaupungin järjestämä kiireellisen hoidon neuvonta- ja ohjauspalvelu. Palvelu on käytössä lähes kaikkialla Suomessa, lukuun ottamatta Lappia ja Ahvenanmaata. Palvelun kansallista kehittämistä koordinoi DigiFinland Oy, jonka omistavat vuoden 2023 alusta valtio, hyvinvointialueet, Helsingin kaupunki sekä HUS-yhtymä.
”Päivystysapu 116117 -palvelussa on alueellisia eroja muun muassa palvelun sisällöissä ja palveluajoissa. Uuden verkkopalvelun kautta voimme viestiä asukkaille paremmin alueellisen palvelun toiminnasta.”, kertoo Päivystysapu-palvelusta vastaava kehittämispäällikkö Leena Koivumäki DigiFinland Oy:stä. Sivuston uudistuksen yhteydessä myös palvelun visuaalista ilmettä on uudistettu.
Päivystysapu 116117 -palveluun otetaan yhteyttä ennen päivystykseen hakeutumista. Palvelusta on myös mahdollista kysyä neuvoa ja hoito-ohjeita äkillisiin terveysongelmiin. Päivystysapu 116117 on tällä hetkellä puhelinpalvelu. Yksittäisillä alueilla on käytössä myös chat-mahdollisuus puhelinpalvelun rinnalla. Tiedot alueellisen palvelun sisällöstä ja yhteydenottokanavista löytyvät 116117.fi-sivustolta, kun valitsee oman asuinkuntansa valikosta. Verkkosivuston kehitys jatkuu vuonna 2023.