DigiFinland selvittää vuosittain asiakkaidensa tyytyväisyyttä yhtiön palveluihin. Vuoden 2024 kyselyssä erityisesti tyytyväisyys Omaolo-palveluun oli lisääntynyt ja palvelu nähtiin monella tapaa hyvänä. Palvelun NPS:n nousu oli huimat 34.
Omaolo sai kyselyssä korkeimmat arvosanat palvelun turvallisuudesta. Omaolo koetaan turvallisena (tulos oli 4,11/5 ja helppokäyttöisenä (3,85/5) käyttää. Omaolon NPS on noussut kyselyn perusteella selvästi ja on nyt +24 (-10 vuonna 2023). Hoidonperusteiden NPS oli +26.
”Olemme aktiivisesti keränneet palautetta asiakkailtamme ja huomioineet sen osana Omaolo-palvelun kehittämistä ja ylläpitoa. Hienoa nähdä, että työ näkyy tyytyväisyydessä palveluun”, kertoo DigiFinlandin lääketieteellinen johtaja Leena Soininen.
DigiFinlandin palveluiden asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin 13.11.-27.11.2024. Kyselyyn saatiin yhteensä 120 vastausta, joista suurin osa koski Omaolo-palvelua. Omaolo- ja Hoidonperusteet.fi -palveluiden osalta saatiin riittävä vastaajamäärä luotettavaa arviointia varten. Omaperheen, Tietojohtaja.fi:n ja Päivystysavun osalta vastaajamäärä oli sen verran pieni, että niiden avulla ei voida tehdä kovin varmoja päätelmiä.
Omaolon asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset (suluissa 2023 tulos):
Omaolon kehittämisessä huomioidaan alueiden tarpeita 3,42 (2,91)
Alueet saavat riittävästi tietoa Omaolon kehittymisestä 3,49 (3,12)
Omaolo on helppokäyttöinen 3,85 (3,50)
Omaoloa on turvallista käyttää 4,11 (4,04)
Omaolosta viestitään riittävästi alueille 3,48 (2,96)
Olen tyytyväinen Omaolon asiantuntijoiden palveluasenteeseen 4,09 (3,63)
Omaolon yhteistyöryhmät ovat hyödyllisiä 4,02 (3,54)
Omaolon koulutukset ovat laadukkaita ja riittäviä 3,71 (3,32)
Lisätiedot:
Nygård Susanne, kaupallinen johtaja
p. 040 732 5634