Asiakkaan kysymykset
Omasuuntimassa on asiakkaalle kaksi eri kysymyspatteristoa:
- Yksilöasiakkaan kysymykset
- Perheasiakkaan (lapsiperheet) kysymykset
Asiakkaan kysymysten avulla asiakas arvioi omia voimavarojaan ja arjessa pärjäämistä sairauden ja/ tai palvelutarpeen kanssa.
Omasuuntimassa asiakkaalle valitaan yksilö- tai perheasiakkaan (lapsiperheet) kysymykset riippuen siitä, kummat sopivat asiakkaan tilanteeseen paremmin. Kysymyspatteristojen ero on siinä, että yksilöasiakkaan kysymykset kartoittavat yksilön voimavaroja ja arjessa pärjäämistä sairauden tai palvelutarpeen kanssa, kun taas perheasiakkaan kysymykset on kohdennettu koko perheen voimavarojen ja arjessa pärjäämisen kartoittamiseen.
Mikäli asiakkaalle lähetetään ennakkokysely tekstiviestitse/ sähköpostitse Omasuuntiman täytöstä, asiakkaalle tulee automaattisesti yksilöasiakkaan kysymykset vastattavaksi.