17.07.2024

Blogg: Genuint för våra kunder

En av våra värderingar är att agera kundorienterat. Det visar på vår genuina vilja att betjäna våra kunder och utveckla vår verksamhet för kundernas bästa. Det var glädjande att genast då jag klev in i den nya rollen i maj få möta representanter från båda våra kundmålgrupper, stats- och regionkunderna, ansikte mot ansikte på Valtio Expo och på IT-dagarna för social- och hälsovårdssektorn. Under evenemangen förde vi bra och inspirerande diskussioner som hjälper oss att skapa en allt bättre kundupplevelse.

Vårt verksamhetsfält är brett och varje kund är unik. Trots vår omfattning är vi också lojala mot vår andra värdering: vi framskrider modigt och smidigt och uppnår resultat. Vi är en kompakt organisation och tänker förbli en sådan.

Vårt mål är att vara ett lättillgängligt bolag som betjänar kunderna på bästa möjliga sätt. Vi vill agera i enlighet med vår tredje värdering och visa respekt och tillförlitlighet i allt vi gör. Våra nya kundrelationschefer, som alla har egna utsedda kunder, har i uppgift att lyssna på kundernas behov, önskemål och respons samt att föra tjänsterna, människorna och kompetensen närmare kunderna.

I bredare omfattning deltar hela DigiFinlands team i kundrelationsarbetet. Vi behövs alla för att bygga en bra framtid. Och till slut – Vi gör det tillsammans.


Susanne Nygård
kommersiell chef
DigiFinland