Granskning och redigering av ärenden
Frågorna för välfärdskontrollen syns på Invånarens ärende. Framför obesvarade frågor finns en vit cirkelikon.
Du får en notifikation när kunden har svarat på en fråga. I besvarade Hälsokontroller och Livskvalitetsenkäter indikeras resultatet med en färgad (trafikljusfärger) cirkelikon, medan den besvarade Munhälsokontrollen har en grå cirkelikon. Du kan se resultaten från frågorna och de svar som kunden har angett. Du kan kopiera resultaten och/eller svaren och spara dem i t.ex. kund- eller patientinformationssystemet genom att använda funktionen “Kopiera ärende som text”. Läs mer om funktionen: 2.5 Dokumentation
Du kan också lägga till coachningar för kundens del i avsnittet “Coachningar” för ärendet. Läs mer om att lägga till coachningar för invånarens ärende: Lägg till coachning
För kund som har svarat på välfärdskontrollen kan det erbjudas möjlighet att boka tid med en professionell för att diskutera resultaten, om Omaolo-tidsbokningsintegrationen har aktiverats i området. Tidsbokningsrätten syns i ärendets sammanfattningsvy, och då visas ett separat avsnitt för Tidsbokningar. Kunden informeras om när tiden måste vara bokad. Läs mer om tidsbokning: 2.4 Tidsbokning.
I korthet:
- En separat ärende skapas för välfärdskontrollen.
- I ärendets Sammanfattning kan du se kundens svar på frågorna. Cirkelikonen framför frågan indikerar om den har besvarats.
- Du kan granska kundens svar genom att klicka på knappen under sammanfattningen av frågorna.
- Du kan lägga till coachning(ar) för kunden.