Andra öppna ärenden
Om kunden har flera öppna ärenden i Omaolo, kan du öppna en lista på skärmen över kunden andra öppna ärenden. Du kan endast se de ärenden som finns i de arbetsköer du har tillgång till. Listan visar de 50 äldsta öppna ärendena. I listan visas antalet öppna ärenden samt ärendets ankomsttid, ämne, ansvarig person och uppgiftens status. Från listvyn kan du inte gå direkt till ärendet. För kunden andra öppna ärenden visas en informationsikon och en länk för arbetskön, och på ärendesidan finns en länk till ärendena i titelfältets metadata.
Även i vyn för att skapa ett nytt ärende finns en länk till ärendena om kunden redan har öppna ärenden i de arbetsköer som är synliga för dig.
Så här ser du kundens andra öppna ärenden
I arbetskön på ärendets ytterligare information finns en blå nummerikon om kunden har flera öppna ärenden. Numret anger antalet öppna ärenden i de arbetsköer som är synliga för dig. Om kunden endast har ett öppet ärende finns det inget nummer i ärendets ytterligare information.
Tryck på länken Se andra öppna ärenden. Ärendena listas på skärmen.
På ärendesidan i titelfältet finns en länk till kunden öppna ärenden om det finns fler än ett synligt i arbetskön. Efter länken Se öppna ärenden finns antalet öppna ärenden inom parentes.
Öppna listan över öppna ärenden genom att trycka på länken Se öppna ärenden i titelfältet
Om det uppstår ett fel vid sökningen av öppna ärenden, visas ett felmeddelande ”Fel vid sökning av andra ärenden” istället för länken Se andra öppna ärenden på ärendesidan. Du kan försöka söka ärendena igen genom att uppdatera webbläsarens sida eller söka efter kunden ärenden i arbetskön med kundens personnummer.
Du kan stänga listan över ärenden genom att trycka på Stäng-knappen eller tangentbordets Esc-knapp.
Om du också vill se avslutade ärenden (stängda uppgifter), filtrera uppgifterna i arbetskön efter personnummer och status.
I korthet:
- Om kunden har flera öppna ärenden i Omaolo, kan du öppna en lista på skärmen över kunden andra öppna ärenden.
- Du kan endast se de ärenden som finns i de arbetsköer du har tillgång till.