Hoppa till sidans huvudinnehåll

DigiFinland

Omaolo.help
‹ Tillbaka till DigiFinland.fi
  • fi
  • en
Startsida  /  8. Testa och öva   /  8.3 Övningsuppgifter   /  Uppgift 3: Välbefinnandeundersökning
Passera innehåll
  • Välkommen till Omaolo-webbutbildningen för vårdpersonal! 
  • Webbutbildning
    • 1. Allmänt om Omaolo
      • 1.1. Vad är Omaolo?  
      • 1.2. Ordlista  
      • 1.3 Brådskandeklass 
      • 1.4. Omaolos fördelar  
      • 1.5. Hur påverkar Omaolo ditt arbete?
        • Inom hälsovården  
        • Inom socialvården  
      • 1.6. Vad ska man berätta för invånaren om Omaolo?  
      •  1.7. Anvisningar för digital interaktion 
    • 2. Användning av Omaolo
      • 2.1. Inloggning
      • 2.2. Meddelanden
      • 2.3 Arbetskö
        • Gruppens arbetskö
        • Avvecklad arbetskö
        • Hantering av uppgifter i arbetskön
          • Meny
          • Ta uppgift 
          • Öppna uppgift 
          • Överförande av uppgift 
          • Ändra brådskandeklassen
          • Märk som inkomplett 
        • Filtrera uppgifter från arbetskön  
        • Arbetsbordsintegration 
      • 2.4 Kundkontakt  
        • Skapande av ärende  
        • Redigering av ärende  
        • Kommunikation med kunden 
        • Kundinformation 
        • Andra öppna ärenden
        • Professionell sammanfattning 
      • 2.5 Bokning av tid
      • 2.6 Dokumentation  
      • 2.7 Avslut av behandling  
      • 2.8 Utloggning  
    • 3. Symtombedömning 
      • 3.1 Symtombedömning 
        • Symtombaserad bedömning ur invånarens perspektiv 
        • Symtombetyg som medicinteknisk produkt
    • 4. Välbefinnandets helheter
      • 4.1 Välbefinnandets tjänster
        • Vad betyder välfärdshelheterna i ditt arbete?  
      • 4.2 Förhandsinformationsformulär för regelbunden kontroll
        • Inbjudans skapande
        • Svar som kommit till inbjudan
        • Sända inbjudningar  
        • Avbokning av inbjudan
      • 4.3 Hälsoundersökning
      • 4.4 Välbefinnandeundersökning
        • Lägg till välfärdskontroll
        • Granskning och redigering av ärenden  
      • 4.5 Hälso-coaching  
        • Lägg till coaching  
      • 4.6 Uppföljning av långtidssjukdomar 
        • Lägg till blodtrycksövervakning
        • Uppföljningsinformationens kontroll
    • 5. Annan kontakt  
      • 5.1. Annan kontakt  
    • 6. Tjänstebedömningar
      • 6.1 Tjänstebedömning  
    • 7. Datasäkerhet och dataskydd 
      • 7.1 Informationssparande i Omaolo 
      • 7.2 Skyldigheter enligt dataskyddsförordningen 
      • 7.3 Informationssäkerhet 
      • 7.4 Registrerades rättigheter 
      • 7.5 Register och ansvar i Omaolo
      • 7.6 Professionellas användarrättigheter 
      • 7.7 Övervakning 
    • 8. Testa och öva 
      • 8.1 Instruktioner för testning 
      • 8.2 Inloggning i testmiljön
      • 8.3 Övningsuppgifter 
      • Uppgift 1: Symtombedömningar
      • Uppgift 2: Servicebedömningar 
      • Uppgift 3: Välbefinnandeundersökning
      • Uppgift 4: Förhandsinformationsformulär för regelbunden kontroll
      • Uppgift 5: Hälsoundersökning 
      • Uppgift 6: Annan kontakt 
    • 9. Videor  
  • Vanliga frågor (FAQ) 
  • Sidan för vägledning
  • Kontakta oss

Uppgift 3: Välbefinnandeundersökning

Testprofessionell 

Professionellen måste skicka en välbefinnandeundersökningsblankett till invånaren för att fyllas i. Logga in i testmiljön som testprofessionell genom att öppna en ny flik. Observera att du loggar in på din organisations servicepunkt.

Tryck på Meny-knappen och välj Skapa serviceärende.

Sök efter testinvånaren med personnummer, till vem du skapar välbefinnandeundersökningen. Vid behov, registrera Ny kund-informationen, det vill säga Förnamn och Efternamn, och tryck på Lägg till ny kund.

Skapa ett nytt serviceärende:

  • Välj typ av serviceärende: Välbefinnandeundersökning
  • Välj språk för serviceärendet I fältet
  • Namnge serviceärendet kommer Välbefinnandeundersökning automatiskt
  • Välj arbetskön
  • Välj brådskande för serviceärendet
  • Användaren måste ha blivit tillfrågad om samtycke till att använda tjänsten, så klicka på användarens samtycke till att använda tjänsten
  • Tryck på Spara.

Kontrollera informationen i sammanfattningen. Om det finns något att korrigera, tryck på Avbryt och korrigera nödvändig information. Om informationen är korrekt, tryck antingen på Skapa och återgå till arbetskön eller Skapa och fortsätt med serviceärendet.

Gå nu till att fylla i formuläret som testinvånare. När du har fyllt i formuläret som testinvånare, kan du återgå som testprofessionell för att ta uppgiften från arbetskön och granska testinvånarens svar. Kom ihåg att avsluta serviceärendet till sist.

Testinvånare 

Testinvånaren loggar in i Omaolos testmiljö genom att öppna en ny flik. Kom ihåg att logga in som samma testinvånare, till vem du som testprofessionell skapade välbefinnandeundersökningen.

Logga in från övre högra hörnet och fortsätt till ditt eget serviceärende.

Under Nya serviceärenden ser du Välbefinnandeundersökningen, som du som testprofessionell skapade. Klicka på platsen där det står “testprofessionellens namn lade till serviceärendet”.

Fyll i alla tre formulären: Hälsoundersökning, Livskvalitetsenkät och Munhälsoenkät.

Efter att du har fyllt i alla tre formulären, tryck på Slutför välbefinnandeundersökningen, och du kan sedan återgå till testprofessionellens testmiljö, ta uppgiften och granska hur kundens ifyllda välbefinnandeundersökning visas för testprofessionellen. Kom ihåg att avsluta serviceärendet till sist.

‹ Uppgift 2: Servicebedömningar 
Uppgift 4: Förhandsinformationsformulär för regelbunden kontroll ›

Omaolo.help

Omaolo.help on ammattilaisten sähköinen koulutusalusta, joka avulla Omaolon tuki ja käyttöohjeet ovat käytössäsi 24/7.

Hyödyllisiä linkkejä

DigiFinland Oy
Omaolo
Terveysportti
Kustannus Oy Duodecim
THL

Anna palautetta

Voit antaa palautetta yhteydenottolomakkeen kautta.

  • Dataskydd
Gå tillbaka på huvud menyn