Lägg till coaching
Du kan lägga till coaching för en ärende som finns i din arbetskön. Coachningen läggs till i invånarens ärende under Coaching-avsnittet:
Tryck på knappen Lägg till coaching i Coaching-avsnittet och välj sedan den coaching du vill lägga till från menyn som öppnas. I menyn finns endast de coachningar som är tillgängliga på invånarens ärendespråk (finska/svenska/engelska).
Välj sedan den tidsperiod då kunden kan börja coachningen. Obs! Den aktuella dagen är förifylld i fältet Tidigast startdatum; ändra det vid behov. Lägg till det senaste startdatumet om du vill. Om du inte lägger till det senaste startdatumet, kommer uppgiften att märkas “Gör [starttid] efter”. Om du lägger till det senaste startdatumet, kommer uppgiften att märkas “Gör [starttid]-[sluttid]”. Tryck slutligen på Spara-knappen. Kunden får en notifikation om den coaching du lagt till.
Om du lägger till fel coaching för kunden, ersätt den genom att lägga till en ny, korrekt coaching för kunden. Informera också kunden i ett meddelande att den nya coachningen ersätter den tidigare, felaktiga coachningen.
Följ coachningens framsteg
Du kan följa framstegen av coachningen i ärendets Coaching-avsnitt. På ärendesidan visas antalet genomförda uppgifter samt det totala antalet uppgifter för coachningen. Det första numret visar hur många uppgifter kunden har genomfört. Det andra numret visar det totala antalet uppgifter som definierats för coachningen.
I korthet:
- Du kan lägga till coaching för en ärende som finns i din arbetskön.
- Coaching läggs till i invånarens ärende i Coaching-avsnittet genom att trycka på Lägg till coaching-knappen.
- Välj den coaching du vill lägga till och definiera när coachningen ska börja.
- Tryck slutligen på Spara-knappen.
- Du kan följa framstegen av coachningen i Coaching-avsnittet.