Hoppa till sidans huvudinnehåll

DigiFinland

Omaolo.help
‹ Tillbaka till DigiFinland.fi
  • fi
  • en
Startsida  /  2. Användning av Omaolo  /  2.4 Kundkontakt    /  Andra öppna ärenden
Passera innehåll
  • Välkommen till Omaolo-webbutbildningen för vårdpersonal! 
  • Webbutbildning
    • 1. Allmänt om Omaolo
      • 1.1. Vad är Omaolo?  
      • 1.2. Ordlista  
      • 1.3 Brådskandeklass 
      • 1.4. Omaolos fördelar  
      • 1.5. Hur påverkar Omaolo ditt arbete?
        • Inom hälsovården  
        • Inom socialvården  
      • 1.6. Vad ska man berätta för invånaren om Omaolo?  
      •  1.7. Anvisningar för digital interaktion 
    • 2. Användning av Omaolo
      • 2.1. Inloggning
      • 2.2. Meddelanden
      • 2.3 Arbetskö
        • Gruppens arbetskö
        • Avvecklad arbetskö
        • Hantering av uppgifter i arbetskön
          • Meny
          • Ta uppgift 
          • Öppna uppgift 
          • Överförande av uppgift 
          • Ändra brådskandeklassen
          • Märk som inkomplett 
        • Filtrera uppgifter från arbetskön  
        • Arbetsbordsintegration 
      • 2.4 Kundkontakt  
        • Skapande av ärende  
        • Redigering av ärende  
        • Kommunikation med kunden 
        • Kundinformation 
        • Andra öppna ärenden
        • Professionell sammanfattning 
      • 2.5 Bokning av tid
      • 2.6 Dokumentation  
      • 2.7 Avslut av behandling  
      • 2.8 Utloggning  
    • 3. Symtombedömning 
      • 3.1 Symtombedömning 
        • Symtombaserad bedömning ur invånarens perspektiv 
        • Symtombetyg som medicinteknisk produkt
    • 4. Välbefinnandets helheter
      • 4.1 Välbefinnandets tjänster
        • Vad betyder välfärdshelheterna i ditt arbete?  
      • 4.2 Förhandsinformationsformulär för regelbunden kontroll
        • Inbjudans skapande
        • Svar som kommit till inbjudan
        • Sända inbjudningar  
        • Avbokning av inbjudan
      • 4.3 Hälsoundersökning
      • 4.4 Välbefinnandeundersökning
        • Lägg till välfärdskontroll
        • Granskning och redigering av ärenden  
      • 4.5 Hälso-coaching  
        • Lägg till coaching  
      • 4.6 Uppföljning av långtidssjukdomar 
        • Lägg till blodtrycksövervakning
        • Uppföljningsinformationens kontroll
    • 5. Annan kontakt  
      • 5.1. Annan kontakt  
    • 6. Tjänstebedömningar
      • 6.1 Tjänstebedömning  
    • 7. Datasäkerhet och dataskydd 
      • 7.1 Informationssparande i Omaolo 
      • 7.2 Skyldigheter enligt dataskyddsförordningen 
      • 7.3 Informationssäkerhet 
      • 7.4 Registrerades rättigheter 
      • 7.5 Register och ansvar i Omaolo
      • 7.6 Professionellas användarrättigheter 
      • 7.7 Övervakning 
    • 8. Testa och öva 
      • 8.1 Instruktioner för testning 
      • 8.2 Inloggning i testmiljön
      • 8.3 Övningsuppgifter 
      • Uppgift 1: Symtombedömningar
      • Uppgift 2: Servicebedömningar 
      • Uppgift 3: Välbefinnandeundersökning
      • Uppgift 4: Förhandsinformationsformulär för regelbunden kontroll
      • Uppgift 5: Hälsoundersökning 
      • Uppgift 6: Annan kontakt 
    • 9. Videor  
  • Vanliga frågor (FAQ) 
  • Sidan för vägledning
  • Kontakta oss

Andra öppna ärenden

Om kunden har flera öppna ärenden i Omaolo, kan du öppna en lista på skärmen över kunden andra öppna ärenden. Du kan endast se de ärenden som finns i de arbetsköer du har tillgång till. Listan visar de 50 äldsta öppna ärendena. I listan visas antalet öppna ärenden samt ärendets ankomsttid, ämne, ansvarig person och uppgiftens status. Från listvyn kan du inte gå direkt till ärendet. För kunden andra öppna ärenden visas en informationsikon och en länk för arbetskön, och på ärendesidan finns en länk till ärendena i titelfältets metadata. 

Även i vyn för att skapa ett nytt ärende finns en länk till ärendena om kunden redan har öppna ärenden i de arbetsköer som är synliga för dig. 

Så här ser du kundens andra öppna ärenden 

I arbetskön på ärendets ytterligare information finns en blå nummerikon om kunden har flera öppna ärenden. Numret anger antalet öppna ärenden i de arbetsköer som är synliga för dig. Om kunden endast har ett öppet ärende finns det inget nummer i ärendets ytterligare information. 

Tryck på länken Se andra öppna ärenden. Ärendena listas på skärmen. 

På ärendesidan i titelfältet finns en länk till kunden öppna ärenden om det finns fler än ett synligt i arbetskön. Efter länken Se öppna ärenden finns antalet öppna ärenden inom parentes. 

Öppna listan över öppna ärenden genom att trycka på länken Se öppna ärenden i titelfältet 

Om det uppstår ett fel vid sökningen av öppna ärenden, visas ett felmeddelande ”Fel vid sökning av andra ärenden” istället för länken Se andra öppna ärenden på ärendesidan. Du kan försöka söka ärendena igen genom att uppdatera webbläsarens sida eller söka efter kunden ärenden i arbetskön med kundens personnummer. 

Du kan stänga listan över ärenden genom att trycka på Stäng-knappen eller tangentbordets Esc-knapp. 

Om du också vill se avslutade ärenden (stängda uppgifter), filtrera uppgifterna i arbetskön efter personnummer och status. 


I korthet:

  • Om kunden har flera öppna ärenden i Omaolo, kan du öppna en lista på skärmen över kunden andra öppna ärenden. 
  • Du kan endast se de ärenden som finns i de arbetsköer du har tillgång till. 
‹ Kundinformation 
Professionell sammanfattning  ›

Omaolo.help

Omaolo.help on ammattilaisten sähköinen koulutusalusta, joka avulla Omaolon tuki ja käyttöohjeet ovat käytössäsi 24/7.

Hyödyllisiä linkkejä

DigiFinland Oy
Omaolo
Terveysportti
Kustannus Oy Duodecim
THL

Anna palautetta

Voit antaa palautetta yhteydenottolomakkeen kautta.

  • Dataskydd
Gå tillbaka på huvud menyn