- Tiedonhallintapalveluiden asiakasfoorumi: DigiFinlandin Sähköinen arkistointi- ja Integraatiopalvelu järjestävät neljä kertaa vuodessa Tiedonhallintapalveluiden asiakasfoorumin. Foorumissa käydään läpi arkistointiin ja integraatioihin liittyviä ajankohtaisia asioita. Foorumiin kutsutaan mukaan kansallisten sidosryhmien edustajia alueiden tarpeiden mukaan. Foorumi on suunnattu alueiden sähköisen arkistoinnin yhteyshenkilöille. Foorumiin voi ilmoittautua lähettämällä viestiä: sahkoinenarkistointi@digifinland.fi.
- Sähköisen arkistoinnin asiakaspilottiprojektit: Sähköinen arkistointi -palvelu käynnistyi vuoden 2023 alussa. Samaan aikaan käynnistyivät ensimmäiset sähköisen arkistoinnin asiakaspilottiprojektit. Varsinaisen kantojen arkistoinnin lisäksi kehitetään arkistointiprosessia ja robotiikkaa eri tietojärjestelmien osalta.
- Vuoden 2023 alussa käynnistyneiden hyvinvointialueiden ja HUS:n ja Helsingin kaupungin osalta voidaan käynnistää keskustelua arkistointitarpeista ja aikatauluista arkistoinnin toteuttamiseen.
- SoteArkki: DigiFinlandin suunnitteleman arkistointitarpeen arviointityökalun SoteArkin käyttö jatkuu edelleen. Sitä voivat kaikki alueet hyödyntää itsenäisesti tai Sähköisen arkistoinnin asiantuntijoiden avustuksella. Jos alueenne haluaa hyödyntää SoteArkkia, ole yhteydessä sahkoinenarkistointi@digifinland.fi.
- Jemma-arkisto: Vuoden 2023 aikana otetaan käyttöön DigiFinlandin oma arkistopalvelu Jemma-arkisto. Alueet voivat hyödyntää Jemma-arkistoa arkistoidessaan ei-Kantaan meneviä hallinnollisia ja muita arkistoitavia tietoja.
- Kanta-katselinratkaisu: Vuonna 2023 kehitetään DigiFinlandin Kanta-katselinratkaisua Kelan vanhojen potilastiedon arkiston sekä sosiaalihuollon asiakastiedon arkiston tietojen katseluun.